PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Marketing strategiczny i relacyjny : węzłowe kierunki i metodyka badań | 99--123
Tytuł artykułu

Węzłowe kierunki badań planowania marketingowego w przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozważania na temat planowania prowadzone w niniejszym opracowaniu dotyczą planowania marketingowego, a więc procesów planowania w jednym z obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa. Jednocześnie problemy umiejscowione są w problematyce konkretnego systemu zarządzania jakim jest zarządzanie marketingowe. W rozdziale zaprezentowano wybrane, węzłowe kierunki badań naukowych w tym zakresie, w szczególności dotyczące modeli teoretyczno-opisowych planowania, w części jedynie wdrożonych w praktyce. Są to modele planowania marketingowego traktowanego jako wyspecjalizowany element procesu zarządzania, jako sformalizowany scenariusz postępowania przedsiębiorstwa czy jako system budowy i wykorzystywania sieci centrów odpowiedzialności w przedsiębiorstwie. (fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • Dżurak P., Stanoch E.R.: Czy mamy do czynienia z rewolucją systemu pomiar i oceny dokonań przedsiębiorstwa? „Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2001, nr 1.
  • Hax A.C., Majluf N.S.: The Strategy Concept and Process. Prentice Hall Intrnational Inc., New York 1991.
  • Hiarn A.: Specjalista ds. Marketingu. Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  • Hiam A.: Dyrektor zarządzający. Narzędzia i metody wspomagające podejmowanie decyzji. Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1999.
  • Jakubiec I.: Centra gospodarowania w przedsiębiorstwie dla potrzeb rachunkowości zarządczej. „Monitor Rachunkowości i Finansów" 1999 nr 89.
  • Justis R.T., Judd R.J., Stephens D.В.: Strategic Management and Policy. Concepts and Cases. Prentice Hall, New York 1985.
  • Klęczek R., Kowal W., Woźniczka J.: Strategiczne planowanie marketingowe. PWE, Warszawa 1996.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • Kreikebaum H.: Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Lingle J.H., Schiemann W.A.: From Balanced Scorecard to Strategy Gauge. Is Measurment Worth It? „Management Review" 1996, March.
  • Luck D.J., Ferrel O.C., Lucas H.: Marketing Strategy and Plans. Eglewood Cliffs, Prentice Hall, New York 1989.
  • Nesterak J.: Controllingowy rachunek marż pokrycia w centrach odpowiedzialności. W: Funkcjonowanie i rozwój organizacji w zmiennym otoczeniu III. Red. Cz. Kozak. Wyższa Szkota Menedżerska, Legnica 2003.
  • Niestrój R.: Zarządzanie strategiczne. Aspekty strategiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Porter M.E.: Strategia konkurencji. PWE, Warszawa.
  • Sobczak A., Gruda K.: Uwarunkowania sprawnego procesu planowania strategicznego. Finanse.info.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168981176

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.