PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Marketing strategiczny i relacyjny : węzłowe kierunki i metodyka badań | 139--179
Tytuł artykułu

Analiza organizacji marketingu w przedsiębiorstwie : główne podejścia teoretyczno-metodyczne, wybrane metody i problemy badawcze

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opisano modele organizacji i jej otoczenia. Zaprezentowano model organizacji według H.J. Leavitta oraz model organizacji według L. Krzyżanowskiego. Przedstawiono ogólne podejścia teoretyczno-metodyczne w badaniach organizacji. Przeprowadzono analizę organizacji marketingu w przedsiębiorstwie prezentując wybrane podejścia i problemy badawcze.
Twórcy
Bibliografia
  • Analiza strategiczna przedsiębiorstwa na potrzeby wyboru strategii rozwoju (za pomocą metody SWOT). Red. L. Żabiński. AE, Katowice 1997.
  • Bielski M.: Organizacje: istota, struktura, procesy. UŁ, Łódź 1992.
  • Blois K.: The Manufacturing/Marketing Orientation and its Information Needs. „European Journal of Marketing” 1980, Vol. 14, nr 5/6.
  • Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002.
  • Galibraith J.K.: Społeczeństwo dobrobytu - państwo przemysłowe. PIW, Warszawa 1974.
  • Leavitt H.J.: Applied Organization Change in Industry: Structural, Technical and Human Approaches. W: Handbook of Organization. Red. J.G. Match. Chicago 1965.
  • Knecht Z.: Zarządzanie i planowanie marketingowe. C.H. Beck, Warszawa 2004.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie wdrażanie i kontrola. Gebethner i Ska. Warszawa 1994.
  • Kostera M.: Postmodernizm w zarządzaniu. PWE, Warszawa 1996.
  • Kramer Т.: Marketing. Strategia, promocja, systemy informacyjne. Książnica, Katowice 1992.
  • Krzyżanowski L.J.: O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, metafory, modele, filozofia, metodologia, dylematy i trendy. PWN, Warszawa 1999.
  • Mentzer J.T., Kahn K.B.: Forecasting Technique Familiarity, Satisfaction, Usage and Application. „Journal of Forecasting" 1995, nr 14.
  • Morgan G.: Obrazy organizacji. PWE, Warszawa 1997.
  • Morton M.S., J. Rockart: Implication of Changes in Information Technology for Corporate Strategy. Cambridge, Massachusetts: MIT Sloan School of Management. Working Paper, 1408-83.
  • Mruk H.: Konflikty towarzyszące wprowadzaniu marketingu w przedsiębiorstwie. „Marketing i Rynek" 1995, nr 2 i 3.
  • Mukhopadhyay S.K. i Gupta A.V.: Interface for Resolving Marketing, Manufacturing and Design Conflicts, A Conceptual Framework. „European Journal of Marketing" 1998, nr 32-1/2.
  • Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. PWN, Warszawa 1998.
  • Narver J.C. i Slater S.F.: The Effect of Market Orientation on Business Profitability. „Journal of Marketing" 1990, nr 54.
  • Nizińska K.: Tworzenie kultury organizacyjnej przez kadrę zarządczą jako niezbędny czynnik wprowadzenia orientacji marketingowej w przedsiębiorstwie. Materiały Konferencyjne. WSP, Zielona Góra 1996.
  • Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej: zarządzanie, marketing, finanse. Red. T. Bal. TNOiK, Rzeszów 1992.
  • Sclesinger P.F. i inni: Projektowanie organizacyjne. PWN, Warszawa 1999.
  • Schwarz H. i Davis S.: Matching Corporate Culture and Business Strategy. „Organizational Dynamics" 1981, nr 10.
  • Song M. i Parry M.: R&D - Marketing Integration in Japanese High-Technology Firms: Hypotheses and Empirical Evidence. „Journal of the Academy of Marketing Science" 1993, nr 21.
  • Stanek S.: Metodologia budowy komputerowych systemów wspomagania decyzji. AE, Katowice 1999.
  • Szapiro T. i Matysiewicz J.: Negocjacyjne uwarunkowania sytuacji negocjacyjnych w firmie. Projekt badawczy nr 03/S/0037/96, II część. SGH, Warszawa 1996.
  • Urbanowskiej-Sojkin E.: Inaczej o źródłach rynkowego niepowodzenia. „Serwis Marketing" 1996, nr 6.
  • Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody. Red. R. Krupski. AE, Wrocław 2003.
  • Zeliaś A. i inni: Metody statystyczne. Zadania i sprawdziany. PWE, Warszawa 2002.
  • Żabiński L.: Zarządzanie marketingowe. Istota, koncepcje, problematyka. AE, Katowice 1998.
  • Żurawik B. i Żurawik W.: Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168997322

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.