PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Marketing strategiczny i relacyjny : węzłowe kierunki i metodyka badań | 183--237
Tytuł artykułu

Metody analizy marketingowej strategii produktu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Produkt jest jednym z instrumentów marketingowych wykorzystywanych przez przedsiębiorstwo do osiągania jego celów rynkowych i finansowych. Niezbędne jest więc jego odpowiednie zaprojektowanie i staranne wytworzenie, a następnie wprowadzenie na rynek oraz zarządzanie jego cyklem życia. Aby decyzje podejmowane na poszczególnych etapach technologicznego rozwoju produktu oraz zarządzania jego rynkowym cyklem życia były skuteczne i racjonalne, niezbędne jest przeprowadzenie wielu analiz. Analizy te mogą różnić się celami, dla których są przeprowadzane, zakresem oraz czasem, a także metodami i technikami ich realizacji. Analizy marketingowe, prowadzone systematycznie i rzetelnie, umożliwiają firmom pozyskanie informacji o zachowaniach nabywców i innych podmiotów z ich otoczenia, jak również własnych umiejętnościach i kompetencjach, co jest niezbędne do zaplanowania efektywnej i skutecznej strategii marketingowej, w tym strategii produktu. Złożoność rynku oraz zmiany jakie na nim zachodzą, a także dynamika tych zmian, powodują jednak, że analizy stają się coraz bardziej skomplikowane. Zatem nie wystarczają już analizy ilościowe. Muszą one zostać uzupełnione analizami jakościowymi. Oznacza to, że prowadząc analizę marketingowej strategii produktu należy posłużyć się wiązką odpowiednio dobranych metod, zarówno o charakterze ilościowym, jak i jakościowym. (fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Red. K. Mazurek-Łopacińska. AE, Wrocław 1996.
  • Bamett F.: So werden Prognosen besser. "Harvard Manager" 1989, nr 2.
  • Bazarnik J, Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A.: Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe. Canadian Consortium of Management Schools, AE, Warszawa-Kraków 1992.
  • Beumers M.: Qualitätsgerechte Produktgestaltung. Verlag Shaker, Aachen 1993.
  • Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002.
  • Dittmann P.: Metody prognozowania sprzedaży w przedsiębiorstwie. AE, Wrocław 1998.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 1996.
  • Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 1997.
  • Hauser J.R., Clausing D.: The House of Quality. The Product Development Challenge. "A Harvard Business Review Book" 1994.
  • Herrmann A.: Produktmanagement. Verlag Vahlen, Munchen 1998.
  • Herstatt C.: Suchfelder fur radikale Innovationen gemeinsam mit Lead Usern erschliessen. http://www.verkauf-aktuell.de/tb0120.htm
  • Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe - metody i techniki. PWE, Warszawa 1995.
  • Karlof B., Ostblom S.: Benchmarking. Równaj do najlepszych. Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1995.
  • Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J.: Strategiczne planowanie marketingowe. PWE, Warszawa 1996.
  • Krawczyk S.: Badania operacyjne dla menedżerów. AE, Wrocław 1996.
  • Krzyżanowski L.J.: O podstawach kierowania organizacjami inaczej. PWN, Warszawa 1999.
  • Lach W.: Życie i śmierć produktu. "Businessman Magazine" 1995, nr 3.
  • Lambin J-J.: Strategiczne zarządzanie marketingowe. PWN, Warszawa 2001.
  • Leksykon marketingu. Red. J. Altkom i T. Kramer. PWE, Warszawa 1998.
  • Marchesnay M.: Zarządzanie strategiczne. Geneza i rozwój. Poltext, Warszawa 1994.
  • Marketingowe testowanie produktów. Red. S. Sudoł, J. Szymczak, M. Haffer. PWE, Warszawa 2000.
  • Meffert H.: Marketing. Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung. Gabler Verlag, Wiesbaden 1998.
  • Mruk H., Rutkowski 1.: Strategia produktu. PWE, Warszawa 1994.
  • Nikodemska-Wołowik A.M.: Jakościowe badania marketingowe. PWE, Warszawa 1999.
  • Obłój K.: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 1998.
  • Penc J.: Strategie zarządzania. Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie. Agencja Wydawnicza Placet", Warszawa 1994.
  • Penc-Pietrzak I.: Zastosowanie koncepcji cyklu życia w optymalizacji portfolio firmy. ,,Marketing i Rynek" 1998, nr l.
  • Pierścionek Z.: Strategie rozwoju firmy. PWN, Warszawa 1996.
  • Pociecha J.: Metody statystyczne w badaniach marketingowych. PWN, Warszawa 1996.
  • Podstawy marketingu. Red. J. Altkorn. Instytut Marketingu, Kraków 1992.
  • Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 1992.
  • Reeder R., Briedty E., Reeder B.: Industrial Marketing. Englewood Cliffs 1991.
  • Reiner M., Wessner K., Wimmer F.: Strategische Prognose von Markt- und Absatzentwicklungen durch kombinierten Einsatz quantitativer und qualitativer Verfahren. .Jahrbuch der Absatz- und Verbrauchforschung" 1991, nr l.
  • Romanowska M.: Strategie rozwoju i konkurencji. Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1998.
  • Rybicki J.: Wielowymiarowy model analizy portfelowej jako narzędzie formułowania strategii rynkowej przedsiębiorstwa. UG, Gdańsk 2000.
  • Steinmann H., Schreyogg G.: Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Politechnika Wrocławska, Wrocław 1995.
  • Stoner J., Wankel Ch.: Kierowanie. PWE, Warszawa 1994.
  • Strategor: Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. PWE, Warszawa 1995.
  • Strzyżewska M., Rószkiewicz M.: Analizy marketingowe. Difin, Warszawa 2002.
  • Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. PWN, Warszawa 1996.
  • Walesiak M., Bąk A.: Conjoint analysis w badaniach marketingowych. AE, Wrocław 200.
  • Wiechoczek J.: Planowanie auta metodą conjoint. ,,Marketing w Praktyce" 1998, nr 5.
  • Z praktyki badań operacyjnych. Red. B.T. Houlden. PWE, Warszawa 1964.
  • Zarządzanie produktem. Red. B. Sojkin. PWE, Warszawa 2003.
  • Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody. Red. R. Krupski. AE, Wrocław 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168997505

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.