Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Komunikacja marketingowa jako sfera strategii, jak i działań taktyczno-operacyjnych przedsiębiorstwa jest przedmiotem zarówno stosowanych badań marketingowych - na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych, jak i badań naukowych jej funkcjonowania — służącym celom poznawczym. Te ostatnie badania prowadzi się: w ramach subdyscypliny marketingu, którą jest zarządzanie marketingowe. W badaniach zarówno stosowanych, jak i naukowych można wykorzystywać wiele tych samych metod badawczych, choć w badaniach naukowych ich użycie wymaga spełnienia określonych wymogów (np. reprezentatywności badań, zasady korzystania z wielu dopełniających się, źródeł informacji itd.) W związku ze znaczeniem powyższej problematyki, istotna wydaje się jej szczegółowa identyfikacja i analiza. Celem badania było zidentyfikowanie głównych metod analizy systemów komunikacji marketingowej z uwzględnieniem różnych jej zakresów. Najpierw przedstawiono charakterystykę systemu komunikacji przedsiębiorstwa. Przedstawiony został proces promocji, ze szczególnym wyeksponowaniem różnic między ujęciem wąskim i szerokim oraz wymogów przy wdrażaniu podejścia relacyjnego. Syntetycznie przybliżone są tu też główne grupy narzędzi komunikacji z rynkiem. Dalej zaprezentowano istotę, znaczenie i wymiary analizy marketingowej w procesie zarządzania marketingowego. Scharakteryzowano metody analizy systemu komunikacji w kontekście celowości i poprawności metodologicznej działań promocyjnych z uwzględnieniem badań towarzyszących planowaniu mediów, analizy czytelności komunikatów i ustalaniu budżetu promocyjnego oraz w kontekście oceny skuteczności i efektywności promocji. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
239--317
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Adamus-Matuszyńska A.: Rola kultury organizacji w działalności public relations. W: Wybrane problemy Public Relations. Red. A. Adamus-Matuszyńska. AE, Katowice 1999.
- Analiza rynku. Systemy i mechanizmy. Red. S. Mynarski. AE, Kraków 1993.
- Badania marketingowe. Red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 1998.
- Balmer J.M.T: Corporate Identity, Corporate Branding and Corporate Marketing - Seeing Through the Fog. .European Journal of Marketing" 2001, Vol. 35, No 3/4.
- Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A.: Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe. AE, Warszawa-Kraków 1992.
- Bernacik M.: Lobbing profesjonalny, czyli o czym, kogo, kiedy i jak poinformować. "Marketing Serwis" 1997, nr 11.
- Budzyński W.: Public relations, czyli zarządzanie reputacją firmy. Business Press, Warszawa 1997.
- Czarnecki A., Korsak R.: Planowanie mediów w kampaniach reklamowych. PWE, Warszawa 2001.
- Decyzje marketingowe. Red. J. Mazur. Difin, Warszawa 2002.
- Doktorowicz K.: Współpraca z mediami jako element działań public relations. W: Wybrane problemy Public Relations. Red. A. Adamus-Matuszyńska. AE, Katowice 1999.
- Domański T.: Skuteczna reklama i promocja. Poltext, Warszawa 1993.
- Drewnicka M., Sobocińska M., Waniowski P.: Rola Public Relations w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. W: Marketing - Przełom wieków. AE, Wrocław, Jelenia Góra 2000.
- Duliniec E.: Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. PWN, Warszawa 1994.
- Elementy zarządzania informacją i komunikacją w przedsiębiorstwie. Red. Z. Martyniak. AE, Kraków 1997.
- Flejterski S., Smoliński J.: Rola sprzedaży bezpośredniej i public relations w kształtowaniu pozytywnego wizerunku banku. W: Wybrane problemy usług finansowych w Polsce. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 1996.
- Goban-Klas T.: Public relations, czyli promocja reputacji. Business Press, Warszawa 1994.
- Grudzewski W., Dolińska M.: Rozwój marketingu relacji. "Organizacja i Kierowanie" 1998, nr 2.
- Hales CF.: Opakowanie jako instrument marketingu. PWE, Warszawa 1999.
- Kall J: Promocja sprzedaży, czyli jak sprzedać więcej. Business Press, Warszawa 1994.
- Kall J.: Reklama. PWE, Warszawa 1995.
- Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
- Kotliński G.: Dlaczego sponsoring. "Marketing Serwis" 1997, nr 3.
- Kujawa H., Polakowska-Kujawa L: Sponsoring. Poltext, Warszawa 1994.
- Kwarciak B.: Co trzeba wiedzieć o reklamie. Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1997.
- Lambin J.J.: Strategiczne zarządzanie marketingowe. PWN, Warszawa 2001.
- Leksykon marketingu. Red. Altkorn i T. Kramer. PWE, Warszawa 1998.
- Łodziana-Grabowska J.: Efektywność reklamy. PWE, Warszawa 1996.
- Mazur J.: Metody badania rozumienia przekazów w komunikacji marketingowej. W: Marketing. Metody i techniki badawcze. Red. Z. Kędzior. WSB, Dąbrowa Górnicza 2002.
- Mazurek-Łopacińska K.: Podstawy rozwoju marketingu zorientowanego na klienta. W: Orientacje marketingowe podmiotów. Red. L. Żabiński. "Marketing i Rynek" 1996, nr 6.
- Michalik M., Nowak L.: Komunikacja masowa. W: Strategie marketingowe. Red. H. Mruk. AE, Poznań 2002.
- Michalik M., Nowak L.: Strategie komunikacji indywidualnej. W: Strategie marketingowe. Red. H. Mruk. AE, Poznań 2002.
- Mynarski S.: Badania rynkowe w warunkach konkurencji. Fogra, Kraków 1995.
- Mynarski S.: Marketing jako system komunikacji. W: Handel i marketing. AE, Poznań 1992.
- Nęcki z.: Komunikacja międzyludzka. Antykwa S.C, Kraków 2000.
- Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. PWN, Warszawa 1996.
- Otto J.: Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. CH. Beck, Warszawa 2001.
- Pisarek W.: Analiza zawartości prasy. Ośrodek Badań Prasoznawczych, Kraków 1983.
- Pociecha J.: Metody statystyczne w badaniach marketingowych. PWN, Warszawa 1996.
- Pomykało W.: Strategie public relations (l). "Personel" 1995, nr 3.
- Rogoziński K.: Nowy marketing usług. AE, Poznań 1998.
- Rutkowski I., Wrzosek W.: Strategia marketingowa. PWE, Warszawa 1985.
- Simon H.: Zarządzanie cenami. PWN, Warszawa 1996.
- Strzyżewska M., Rószkiewicz M.: Analizy marketingowe. Difin, Warszawa 2002.
- Sznajder A.: Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę. Business Press, Warszawa 1993.
- Szromnik A.: Założenia i warunki kształtowania skutecznej strategii promocji w instytucjach finansowych. W: Instytucje finansowe - marketing - przedsiębiorstwa. AE, Poznań 1996.
- Tyszka T.: Konflikty i strategie. Niektóre zastosowania teorii gier. WNT, Warszawa 1978.
- Walesiak M.: Metody analiz danych marketingowych. PWN, Warszawa 1996.
- West A.: Zaplanuj swój biznes. PWN, Warszawa 1998.
- Wiktor J.W.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. PWN, Warszawa 2001.
- Wójcik K.: Public Relations od A do Z. T. 1. Placet, Warszawa 1997.
- Wrzosek W.: Funkcjonowanie rynku. PWE, Warszawa 1997.
- Żabiński L.: Zmiany klasycznych orientacji marketingowych przedsiębiorstwa. ,,Marketing i Rynek" 1996, nr 6.
- Zboralski M.: Nazwy firm i produktów. PWE, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168997615