PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Marketing strategiczny i relacyjny : węzłowe kierunki i metodyka badań | 319--355
Tytuł artykułu

Metody analizy systemów dystrybucji marketingowej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sfera dystrybucji dóbr materialnych i usług przedsiębiorstwa o orientacji rynkowej jest jedną z podstawowych sfer marketingu firmy a także jedną z funkcji zarządzania marketingowego tym podmiotem gospodarującym. Z punktu widzenia dyscypliny wiedzy (nauki) jaką jest marketing, problemy występujące w sferze dystrybucji i w związanych z tą sferą systemach dystrybucji marketingowej są na tyle złożone, że ich badanie i analiza wymaga odpowiednich metod naukowych diagnozy i projektowania. Zajmuje się tym wyspecjalizowana subdyscyplina marketingu jaką jest zarządzanie marketingowe. Subdyscyplina ta, razem z subdyscypliną badań marketingowych, proponuje też odpowiednio adaptowane metody na użytek stosowanych badań marketingowych sfery dystrybucji przedsiębiorstwa, których wyniki służą diagnozie występujących rozwiązań praktycznych w tej sferze, a także podejmowaniu trafnych decyzji strategicznych i operacyjnych. (fragment tekstu)
Bibliografia
  • Badania marketingowe. Red. K. Mazurek-Łopacińska. AE, Wrocław 1999.
  • Beier A., Rutkowski K.: Logistyka. SGH, Warszawa 1993.
  • Blaik P.: Logistyka. PWE, Warszawa 1996.
  • Boczar K., Kossut Z.: Ekonomika handlu. PWE, Warszawa 1983.
  • Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002.
  • Christopher M.: Strategia zarządzania dystrybucją. Agencja Wydawnicza.Placet, Warszawa 1996.
  • Corey E.: Industrial Marketing. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jork 1976.
  • Czubała A: Dystrybucja produktów. PWE, Warszawa 1996.
  • Dawson J. A: The Marketing Environment. Coroom Helm Ltd., London 1979.
  • Dietl J.: Marketing. PWE, Warszawa 1985.
  • Drucker P.: Praktyka zarządzania. Czytelnik-Nowoczesność. AE, Kraków.
  • Garbarski L., Rutkowski 1., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 2000.
  • Głowacki R.: Przedsiębiorstwo na rynku. PWE, Warszawa 1976.
  • Habr J, Veprek J: Systemowa analiza i synteza. PWE, Warszawa 1976.
  • Kot!er Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • Koźmiński AK.: Analiza systemowa organizacji. PWE, Warszawa 1976.
  • Krzyżanowski L.: Konceptualizacja przedmiotu nauki organizacji i zarządzania. W: Przedmiot, metoda i paradygmat nauki organizacji i zarządzania. Warszawa 1988.
  • Krzyżanowski L.: O podstawach kierowania organizacjami inaczej. PWN, Warszawa 1999.
  • Leksykon marketingu. Red. J. Altkorn i T. Kramer. PWE, Warszawa 1998.
  • Nieschlag R, Dichtl E., Horschgen H.: Marketing. Duncker & Humblot, Berlin 1988.
  • Niestrój R: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. PWN, Warszawa-Kraków 1998 .
  • Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H.: Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych. PWE, Warszawa 2001.
  • Pawłowski Z.: Prognozy ekonometryczne. PWN, Warszawa 1973.
  • Podstawy marketingu. Red. J. Altkorn. Instytut Marketingu, Kraków 1995.
  • Prognozowanie gospodarcze. Red. M. Cieślak. Wrocław 1996.
  • Rutkowski I.: Dystrybucja towarów w marketingu. SGPiS, Warszawa 1988.
  • Sierpińska M., Jachna T.: Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych. PWN, Warszawa 1994.
  • Skowronek C., Sarjusz-Wolski Z.: Logistyka w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa 1995.
  • Sołtysik M.: Zarządzanie logistyczne. AE, Katowice 2000.
  • Szu1ce H.: Struktury i strategie w handlu. PWE, Warszawa 1998.
  • Udell J.G., Laczniak G.R.: Marketing in An Age of Change. J. Wiley, New York 1981.
  • Zakrzewski Z.: Ekonomika handlu. PWN, Warszawa 1965.
  • Zarządzanie strategiczne. Red. R Krupski. AE, Wrocław 1999.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka. Red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski. PWN, Warszawa 1996.
  • Żabiński L.: Marketing a system zarządzania przedsiębiorstwem i biznesem. W: Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej. Podstawy - metody - dylematy. Red. L. Żabiński. PTE, AE, Katowice 1995.
  • Żabiński L.: Zarys metodyki projektowania kanałów dystrybucji przedsiębiorstwa produkcyjnego. W: Badania marketingowe. Teoria i praktyka. AE, Katowice 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000168997718

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.