PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | z. 98 | 25--32
Tytuł artykułu

Współczesny kryzys ekonomiczny jako imperatyw odnowy strategicznej przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Modern Economic Crisis as Corporate Strategic Renewal Imperative
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest wskazanie, w jaki sposób współczesny kryzys ekonomiczny kreuje potrzebę zmiany realizowanej strategii w przedsiębiorstwie. Zostanie w nim zdefiniowane pojęcie odnowy strategicznej przedsiębiorstwa i różne jej interpretacje, w zależności od zastosowanego podejścia do zarządzania strategicznego. Następnie po identyfikacji istotnych zmian uwarunkowań kreowania strategii, zostaną wskazane potencjalne przebiegi odnowy strategicznej. (fragment tekstu)
EN
The article attempts to point to the potential directions of corporate strategy redefinition under the influence of the current economic crisis. The project is being carried out from two perspectives, namely: the Industrial Organisation and Resource Based View. The requirements of the competitive environment favour considering the relations with existing and potential investors, the ways to make recruitment flexible as well as the aspiration to concentration (specialisation) of business. In turn, the focus on corporate capacities should lead to the creation of new trajectories of their development, especially focused on building international working teams, standardisation of organisational behaviours and building corporate networks, not being harmful to the innovative potential of the company.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
25--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Barney J., Hesterly W., Strategic management and competitive advantage. Concepts and cases, Pearson Education, New Jersey 2006.
  • Hart H., Berger A., Using time to generate corporate renewal, "International Journal of Operations and Production Management", 1994, Vol. 14, No. 3.
  • Hoskisson R., Hitt M., Watt W, Yiu D., Theory and research of strategic management: swing and a pendulum, "Journal of Management", 1999, Vol. 25, iss. 3.
  • Investor relations, http://en.wikipedia.org/wiki/Investor_relations (6 grudnia 2009 г.).
  • Konarski K., Relacje inwestorskie w ciężkich czasach, http://www.parkiet.com/ artykul/12,873392_Relacje_inwestorskie __w_ciezkich_czasach.html (6 grudnia 2009 r.).
  • Krzak M., Czy grozi nam deflacja, http://ceo.cxo.pl/artykuly/344759/Widmo. deflacji.html (6 grudnia 2009 r.).
  • Pitkethly R., Analysing the environment, The Oxford handbook of strategy, Vol. 1: A strategy overview and competitive strategy, Oxford University Press, Oxford 2003.
  • Roubini ostrzega przed dolarową bańką i nawrotem kryzysu finansowego, http://wyborcza.biz/biznes/!, 101562,7196114,Roubini_ostrzega_przed_dolarowa_ banka_i_nawrotem_kryzysu.html (6 grudnia 2009 r.).
  • Sanchez R., Analyzing internal and competitor competences. Resources, capabilities, and management processes, The Oxford handbook of strategy, Vol. 1: A strategy overview and competitive strategy, Oxford University Press, Oxford 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169008516

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.