PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | z. 98 | 41--50
Tytuł artykułu

Kryzys gospodarczy impulsem do przełomu strategicznego w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Warianty tytułu
Economic Crisis as Impulse for Strategic Breakthrough in Corporate Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł pokazuje przykłady pozytywnych, proefektywnościowych zmian podjętych w obliczu klimatu gospodarczego panującego w IV kwartale 2008 roku, wprowadzonych w firmie ABC Sp. z o.o (nazwa zmieniona na prośbę zarządu). Zmiany zapoczątkowane w 2009 roku konsekwentnie przedstawiają przedsiębiorstwo na wyższy poziom zarządzania, a ich skala i zasięg sprawiają, że można je zaklasyfikować do kategorii przełomów strategicznych w zarządzaniu. (fragment tekstu)
EN
The economic crisis undoubtedly poses numerous threats to business companies. It requires the flexibility and quick reaction to changes. Not all companies will emerge from it unscathed. However, some of them will treat it as an impulse to introduce brave changes in order to improve management. The article presents a case study of a company to illustrate the process of management system improvement whose scale and scope enables the classification of it in the category of strategic management breakthroughs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
41--50
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Egeman M., Zarządzanie i restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Materiały szkoleniowe, Centrum Prywatyzacji, Warszawa 1998.
  • Garlin D., Roberto M., Zmiana poprzez perswazję, w: Przywództwo w okresie zmian, Wyd. Helion, Gliwice 2007.
  • Robbins S., DeCenzo D., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Sapijaszka Z., Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Szansę i ograniczenia, l Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Supernat J., Zarządzanie strategiczne: pojęcia i koncepcje, Wyd. Kolonia Limited, Wrocław 1998.
  • Ściborek Z., Ludzie podczas zmian w organizacji, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2005.
  • Strategie firm w kryzysie, Raport z badań firmy 4 Results poświęconym zmianom strategii zarządzania w polskich przedsiębiorstwach w okresie kryzysu gospodarczego w 2009 roku, Warszawa lipiec 2009 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169009947

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.