PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 67 Integracja Azji Wschodniej : mit czy rzeczywistość? | 165--175
Tytuł artykułu

Uwarunkowania kulturowe procesów negocjacyjnych w krajach Azji Południowo-Wschodniej

Warianty tytułu
Cultural Conditions of Negotiation Processes in Countries of Southeast Asia
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Procesy integracyjne implikują konieczność zastanowienia się nad rozwojem relacji między podmiotami rynku krajów przynależnych do Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo- Wschodniej ASEAN i spoza tego obszaru. Podstawą takich relacji w coraz większym stopniu i zakresie stają się negocjacje. W wymiarze bezpośrednim procesy integracji stwarzają podmiotom rynkowym nowe warunki funkcjonowania. Ważną rolę w tych procesach odgrywają elementy kulturowe. (fragment tekstu)
EN
Integration processes in countries of Southeast Asia, members of ASEAN (Association of Southeast Asia Nations), imply the necessity of reflection on the development of relations between the subjects of the market of countries associated with this organization and those remaining outside this organization. The basis for these relations in an ever increasing rate and scope have become negotiations. Cultural conditions play an important role in these negotiations, they influence to a great extent negotiation behaviour. In the search of negotiation behaviour cultural typologies demonstrate high usability. The paper describes two of them: G. Hofstede's typology and R. Gesteland's typology referring to Southeast Asia countries. Knowing them enables a better preparation, understanding and executing negotiations, and the use of cultural differences to reach an agreement useful for all negotiating sides. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Adler N., International Demensions of Organizational Behaviour, PWS, Kent, Boston 1991, za: K. Karcz, Kulturowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce, [w:] J. Rymarczyk, Rozwój regionalny i globalny we współczesnej gospodarce światowej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1066, AE, Wrocław 2005.
  • Bartosik-Purgat M., Uwarunkowania kulturowe w marketingu międzynarodowym, AE, Poznań 2004.
  • Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa 2000.
  • Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Hofstede G., Hofstede G.J., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, PWE, Warszawa 2007.
  • Kamiński J., Negocjowanie techniki rozwiązywania konfliktów, Poltext, Warszawa 2003.
  • Karcz K., Komunikacja między kulturowa w integrującej się Europie, AE, Katowice 2004.
  • Koźmiński A.K., Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999.
  • Olesiński Z., Mechanizm organizacyjny procesów integracyjnych w Azji Południowo-Wschodniej, [w:] B. Drelich-Skulska (red.), Procesy integracyjne w regionie Azji i Pacyfiku, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 13, UE, Wrocław 2008.
  • Rosołowicz Ł., Kultura a decyzje nabywcy, "Marketing w Praktyce" 2000 nr 2.
  • Westphal J., Znaczenie kompetencji interkulturowej menedżera międzynarodowego, [w:] J. Rymarczyk, Rozwój regionalny i globalny we współczesnej gospodarce światowej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1066, AE,Wrocław 2005.
  • Winkler R., Zarządzanie komunikacją w organizacjach zróżnicowanych kulturowo, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169022910

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.