PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 2 | 29--34
Tytuł artykułu

Postępowanie przedsiębiorstw na rynku informacji

Warianty tytułu
Company's Behaviour on Information Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa, gromadząc informacje potrzebne do funkcjonowania na rynku, pozyskują je głównie od pracowników i właścicieli lub zarządu firmy. Deklarują korzystanie zarówno z nieodpłatnych, jak i komercyjnych źródeł informacji. Z nieodpłatnych źródeł takich, jak serwisy internetowe, wewnętrzna dokumentacja przedsiębiorstwa, opinie klientów i pośredników, korzystają częściej niż z odpłatnych źródeł. Wykorzystują również bazy danych, z których pozyskują informacje głównie o klientach. Napotykają wiele trudności w pozyskiwaniu informacji. Do najważniejszych barier zaliczają tajemnicę handlową i wysoki koszt pozyskania informacji. W budżecie działalności większości badanych firm nie występuje pozycja uwzględniająca wydatki na informacje. Trudności w pozyskiwaniu informacji powodują, że większość przedsiębiorstw podejmuje wiele ważnych decyzji na podstawie doświadczenia lub intuicji. (abstrakt oryginalny)
EN
Companies collecting information needed for acting on the market seek them mainly from employees, owners and company’s management. They declare using both paid and free information source. Companies use more often free information sources like Internet, internal company’s documentation, client’s opinions and intermediaries. They also use data bases, which cover mainly client data. Companies declare, that they face a lot of obstacles in information searching. The most important barriers are trade secret and high cost of information. In companies’ budget the information spending are not covered. Problems in information collection cause, that a lot of companies take decisions based on intuition. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
29--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • S. Forlicz, Informacja w biznesie, PWE, Warszawa 2008, s. 51.
  • J. Oleński, Ekonomika informacji - metody, PWE, Warszawa 2003, s. 206.
  • B. Sojkin, Informacyjne podstawy decyzji marketingowych, PWE, Warszawa 2009, s. 127.
  • Zarządzanie zasobami informacyjnymi w warunkach nowej gospodarki, R. Borowiecki, J. Czekaj (red.), Difin, Warszawa 2010, s. 337.
  • R. Zygała, Podstawy zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, AE, Wrocław 2007, s. 39-40.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169050261

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.