Warianty tytułu
Sensory Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Marketing sensoryczny stanowi odpowiedź na pogarszającą się skuteczność tradycyjnych środków i form oddziaływania na konsumentów, opartych wyłącznie na bodźcach wzrokowych i słuchowych. Jego istota polega na aktywizacji w procesach promocji i sprzedaży produktów oraz usług wszystkich receptorów sensorycznych konsumenta (oczy, uszy, nos, język i podniebienie, skóra) w celu wywołania pozytywnych doznań prowadzących do sensorycznej satysfakcji, a następnie zakupu. Satysfakcję tę mają wywołać odpowiednio ukształtowane bodźce sensoryczne w postaci wyglądu, dźwięku, zapachu, smaku i powierzchni. Marketing sensoryczny, aby był skuteczny, wymaga aktywności w zakresie badań marketingowych, segmentacji rynku, różnicowania ofert, marketingu-mix, zarządzania personelem marketingowym. Jego programy powinny być zgodne z prawem i zasadami etyki. Marketing sensoryczny stanowi kolejny, ważny krok na drodze do podnoszenia atrakcyjności ofert i coraz skuteczniejszego wpływania na konsumentów. (abstrakt oryginalny)
Sensory marketing is the answer to worsening effectiveness of traditional means and forms of influencing customers, which are based only on visual and auditory stimuli. It focuses on the idea that a consumer’s all sensory receptors (eyes, ears, nose, mouth and skin) ought to be activated in promotion and sale processes in order to create sensory satisfaction leading to purchase decisions. Sensory incentives (sight, sound, taste, smell, surface) shaped in a proper way are to create such sensory satisfaction. The effective implementation of sensory marketing requires activity in the following areas: marketing research, market segmentation, offer differentiation, marketing mix, marketing personal management. Law and ethics rules must underpin its programs. Sensory marketing is another important step to raise the attractiveness of offers as well as more and more effective influence on customers. (original abstract)
Twórcy
autor
- Politechnika Częstochowska
Bibliografia
- B. Bergstrom, Komunikacja wizualna, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2009, s. 217.
- M. Dahlen, F. Lange, T. Smith, Marketing Communications, John Wiley & Sons, London 2010, s. 89.
- S. Hollensen, Global Marketing, Prentice Hall, London 2007, s. 448-449.
- B. Hulten, N. Broweus, M. Dijk, Sensory Marketing, Palgrave MacMillan, New York 2009, s. 5-6.
- A. Pabian, Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008, s. 134-135.
- Sensory Marketing, A. Krishna (red.), Routledge, New York 2010, s. 2.
- M. Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, Helion, Gliwice 2006, s. 67.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169069502