PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | z. 99 | 26--34
Tytuł artykułu

Przejawy globalnej recesji gospodarczej w polskich przedsiębiorstwach

Autorzy
Warianty tytułu
Symptoms of Global Economic Recesion in Polish Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kryzys gospodarczy jest zjawiskiem ekonomicznym w gospodarce spowodowanym przez czynniki zewnętrzne, a także przez niewydolność systemu finansowego. W opracowaniu omówiono jak odczuwają kryzys polskie przedsiębiorstwa, jakie są jego przejawy oraz, jakie działania są podejmowane dla złagodzenia skutków kryzysu w polskich przedsiębiorstwach. (fragment tekstu)
EN
The process of globalisation creates new development opportunities for states, economies, companies and individuals. It also spreads negative phenomena, among others, the crisis phenomena. The present world recession is discernible in Poland and managers face the necessity of diversified reactions to the crisis consequences emerging in business companies. The article presents opinions of selected Polish companies on the intensity of impact of crisis in the analysed entities. It shows symptoms of the crisis in different corporate areas. It also presents an array of actions undertaken by the examined companies in order to minimise or eliminate the effects of the crisis. In this group of actions there are both restructuring actions aimed at better utilisation of possessed resources and offensive actions that consist in searching for new markets, market niches or product diversification. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
26--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Balcerowicz L., Przedmowa do wydania polskiego, J. B. Taylor, Zrozumieć kryzys finansowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  • Frenkiel R., Rapetti M., A developing country view of the current global crisis: what should not be forgotten and what should be done, "Cambridge Journal of Economics", 2009, 33.
  • Górska В., Wzmocnieni kryzysem. Czas kryzysu czy nowych szans?, Harvard Business Review Polska 2009.
  • Orłowski W. M., Czego uczy nas kryzys, Harvard Business Review Polska, grudzień 2009/styczeń 2010 r.
  • Słownik wyrazów obcych, pod red. J. Tokarskiego, PWN, Warszawa 1971.
  • Sobczak M., Mrozowski T, Dekoniunktura w Polsce - obroń się, a potem wykorzystaj szansę, Harvard Business Review Polska, marzec 2009 r.
  • Stankiewicz M. J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOiK, Toruń 2002.
  • Szymański W, Kryzys globalny. Pierwsze przybliżenie, Difin, Warszawa 2009.
  • Wieczerzyńska B., Kryzys w przedsiębiorstwie, CeDeWu.pl, Warszawa 2009.
  • Zinoecker R., Gorzeń W, Kraus M., Wykorzystaj trudne czasy do optymalizacji cen, Harvard Business Review Polska, lipiec/sierpień 2009 r.
  • www.slownik-online.pl/kopalinski/ (28 grudnia 2009 r.).
  • www.gazetaprawna.pl/tagi/pkb?gclid=CIqW18u5ip8CFVoq3godUReVMQ (28 grudnia 2009 r.).
  • www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/pkb (28 grudnia 2009 r.).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169092858

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.