PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 15 | nr 7 (1207) Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 527--534
Tytuł artykułu

Wykorzystanie analizy koszykowej do identyfikacji zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Application of Basket Analysis in Identification of Consumption Behaviours in Polish Households
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest próba wykorzystania metod asocjacji – analizy koszykowej do wykrycia zależności ukrytych w bazie danych, zawierających informacje o konsumpcji w gospodarstwach domowych w Polsce, i przedstawienie ich w postaci prostych reguł. Reguły te mogą wyrażać związki między cechami demograficzno-społecznymi gospodarstw domowych a ich wydatkami na wybrane dobra żywnościowe, nieżywnościowe i usługi. Odkryte w ten sposób prawidłowości opisują zachowania i zwyczaje zakupowe gospodarstw domowych. (fragment tekstu)
EN
The purpose of this analysis is to test the application of a certain type of data mining technique - association rule mining. This method is also called basket analysis. It is designed for finding interesting relationships in large set of data. In this research project, the association rules are based on microeconomic data concerning individual Polish household budgets in 2003. It is used to explore connections between household expenditures (food and no-food goods, services) and socio-demographic features of households. This can present consumption behaviours of household. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Rolnicza w Poznaniu
  • Akademia Rolnicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Agrawal R., Imieliński T., Swami A. (1993), Mining Association Rules between Sets of Items in Large Databases, Proceedings of ACM SIGMOD International Conference on Management of Data, Washington D.C.
  • Lasek M. (2002), Data Mining. Zastosowania w analizach i ocenach klientów bankowych, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa.
  • Pasztyła A. (2005), Przykład badania wzorców zachowań klientów za pomocą analizy koszykowej, [w:] Data Mining: Poznaj siebie i swoich klientów, StatSoft Polska Sp. z o.o., Kraków.
  • Tan P., Steinach M., Kumar V. (2006), Introduction to Data Mining, Pearson Education, Inc., Boston.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169101436

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.