PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 8 Informatyka, ekonometria i statystyka w społeczeństwie informacyjnym | 165--173
Tytuł artykułu

Algorytm wyszukiwania trasy w sieci komunikacji miejskiej

Warianty tytułu
Calculation of the Optimal Travel Route for Public Transport in Poznań
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W realizacji projektu SKM najbardziej złożonym problem było wyznaczanie optymalnych połączeń między zadanymi punktami w mieście. (...) W trakcie prac nad projektem zaproponowaliśmy dwa rozwiązania problemu - jedno oparte na algorytmie brute-force z nałożonymi ograniczeniami oraz drugie wykorzystujące klasyczne algorytmy grafowe poprzez rozbicie problemu na dwa zadania. W artykule opisujemy drugie podejście. Przy tworzeniu algorytmu uprościliśmy problem, zakładając, że pojazdy komunikacji miejskiej poruszają się zgodnie z rozkładem jazdy (czyli np. nie stoją w korkach). (fragment tekstu)
EN
The passenger using the public transport is not able to evaluate exactly, how much time is needed for reaching a destination. Even the choice of an appropriate travel plan among a huge number of connections poses difficulties. In the project implemented by SKN Ampersand the optimal route searching module will be responsible for calculating the best connection between the stops shown by the user. Information extracted automatically from the timetable of MPK. Poznan will provide the input for the algorithm. Commonly used Dijkstra algorithm which is mainly useful for searching car routes does not take into consideration a location-time relation, i.e. the fact that at the connecting points traveling cannot be continued immediately. As a result, we have many variants of traveling on a single route, depending on the decision which line the passenger takes and at what time. The issue of adapting the algorithm to the needs of the project is the main challenge. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, student
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, student
Bibliografia
  • Bukowska E., Celmer P., Górski В., Grzelak S., Jarka W., Jędrzejczak A., 2008, Projekt SKN, czyli dobór optymalnej trasy w sieci komunikacji miejskiej, [w:] Informatyka, ekonometria i statystyka w społeczeństwie informacyjnym, E. Gołata (red.), Zeszyty Naukowe Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej AE w Poznaniu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Cormen, T. H., Leiserson, C. E., Rivest R. L., 2001, Wprowadzenie do algorytmów, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.
  • Martins E. Q. V, Pascoal M. M. B., 2003, A New Implementation of Yen 's Ranking Loopless Path Algorithm, "4OR: A Quarterly Journal of Operations Research", June, 2003, Vol. 1, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169103600

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.