PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 2 | 33--37
Tytuł artykułu

Procesowa orientacja przedsiębiorstw (POP)

Warianty tytułu
Process-Oriented Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule opisano kierunki zmian zachodzących w polskich przedsiębiorstwach pod wpływem orientacji procesowej. Opisano również założenia teoretyczne oraz wyjaśniono funkcje procesowej orientacji przedsiębiorstw w krytycznych obszarach rozwoju organizacyjnego ze szczególnym uwzględnieniem roli i znaczenia orientacji procesowej przedsiębiorstw w implementacji nowoczesnych systemów wspomagających zarządzanie, w tym systemów informatycznych. (fragment tekstu)
EN
The article is a discussion concerning the trends characteristic for the changes taking place in the Polish enterprises under the influence of the process orientation phenomenon. The authors have touched upon the theoretical assumptions and explained the process orientation functions of enterprises in the most crucial spheres of their corporate development with special emphasis on the role and meaning of process orientation of enterprises during implementation of modern management support systems including information systems. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
33--37
Opis fizyczny
Bibliografia
  • 1. Aronson E., Człowiek istota społeczna, PWN, Warszawa 1987.
  • 2. Bertalanfy L. von: Ogólna teoria systemów, PWN, Warszawa, 1984.
  • 3. Cieśliński W., Model aplikacji metod heurystycznych w decyzjach strategicznych, [w:] Decyzje strategiczne, red. R. Krupski, K. Perechuda, AE, Wrocław 1995.
  • 4. Cieśliński W., Oleśniewicz P., Ontologiczno-metodologiczne elementy procesualizacji zarządzania, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Przeobrażenia metod i praktyk zarządzania, red. J. Skalik, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1092, Wrocław 2005.
  • 5. Cieśliński W, Perechuda K., Model strategii procesualizacji zarządzania - ku elastyczności, [w:] Zmiany w systemach zarządzania polskich przedsiębiorstw, red. Kozakiewicz, Zeszyty Naukowe nr 86, AE, Kraków 2007.
  • 6. Cieśliński W, Zmiany antologii zarządzania - efektywna elastyczność, [w:] Zmiany w systemach zarządzania polskich przedsiębiorstw, red. K. Krzakiewicz, Zeszyty Naukowe nr 86, AE, Kraków 2007.
  • 7. Katz D., Kahn R. L., Społeczna psychologia organizacji, PWN, Warszawa 1979.
  • 8. Krawiec F.F., Transformacja firmy w nowej gospodarce, koncepcje, strategie, struktury i technologie w zarządzaniu, Difin, Warszawa, 2005.
  • 9. Krupski R., (red.) Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa 2005.
  • 10. Krupski R. (red.), Elastyczność organizacji, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  • 11. Krzyżanowski L., Podstawy nauk o organizacji i zarządzaniu, PWN, Warszawa 1994.
  • 12. Kubiak B.F., Korowicki A., Strategia informatyzacji procesów finansowych w świetle reengineeringu, red. Niedzielska E., Dudycz H., Dyczkowski M., AE, Wrocław 2002.
  • 13. Perechuda K., Cieśliński W, Zarządzanie mapami wiedzy, [w:] Kulturowe i organizacyjne uwarunkowania strategii przedsiębiorstw, red. K. Krzakiewicz, AE, Poznań 2001.
  • 14. Perechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, AE, Wrocław 2005.
  • 15. Perechuda K., Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, AE, Wrocław 2000.
  • 16. Romanowska M., Trocki M., Podejście procesowe w zarządzaniu, Warszawa 2004.
  • 17. Stabryła A., Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • 18. Sułkowski Ł., Epistemologia zarządzania przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 2005.
  • 19. Zimniewicz K., Mit uniwersalnej recepty na zarządzanie, "Współczesne Zarządzanie" 2002 nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169144540

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.