Warianty tytułu
Ethics of Food Producers and Their Perceiving by Customers
Języki publikacji
Abstrakty
Podstawowym celem tego artykułu było zidentyfikowanie opinii nabywców finalnych na temat przestrzegania zasad etyki przez producentów żywności (z uwzględnieniem opinii dotyczących polskich i zagranicznych wytwórców) oraz określenie wpływu stosowanych przez nich nieetycznych działań marketingowych na ich postrzeganie przez odbiorców. Dążąc do realizacji tego celu, przeprowadzono pierwotne badania ankietowe, którymi objęto 500 respondentów z terenu województwa lubelskiego. (fragment tekstu)
In the article the problem of non ethical activities of food producers and the influence of these activities on mentioned firms' image was presented. On the base of the field empirical researches the respondents' opinions about different non ethical activities of food producers were described. The special attention was paid to opinions about consequences for dishonest producers in the form of punishments. The comparison of image of Polish and foreign food producers was made too. It showed that Polish firms were perceived in worse light than their foreign competitors. At the end the respondents’ reactions on non ethical activities of producers were presented. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
- A. Baruk, Jak skutecznie oddziaływać na odbiorców? Wybrane formy sprzedaży i wywierania wpływu na nabywców, Dom Organizatora, Toruń 2006.
- A. Biernacik, Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa, http://mfiles.pl/pl/index.php/Odpowiedzialno%C5%9B%C4%87_spo%C5%82eczna_przedsi%C4%99biorstwa, odczyt 16.07.2010.
- L. Jakubów, Społeczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw, Wyd. AE we Wrocławiu, 2000, s. 65.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169149602