PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | nr 12 | 9--12
Tytuł artykułu

Kryzys a zachowania marketingowe podmiotów rynku

Warianty tytułu
The Crisis and Marketing Behavior of Market Entities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Globalny kryzys finansowy, który rozpoczął się w połowie 2008 r., zachwiał standardami, które obowiązywały w gospodarce światowej. W artykule przedstawiono działania podjęte w celu zminimalizowania skutków kryzysu. Pokazano rolę administracji państwowej w zakresie wspierania proinnowacyjnych działań przedsiębiorstw oraz omówiono rolę fuzji i przejęć jako znaczącego mechanizmu walki z kryzysem.
EN
Global financial crisis, which began in first part of the year 2008, has shaken the standards, which were obligatory in the world economy. The article presents the steps undertaken to minimize the consequences of the crisis. Mergers and acquisition are described as significant mechanisms to fight the crisis. The role of state administrations in supporting pro-innovative activities of enterprises and their investments in human capital were introduced. Attention was brought also to the vast gap, which exists between Poland and highly developed countries in this field. Because of the imminent role of small and medium-sized companies in creating the Polish Gross Domestic Product, it is suggested to establish a central government organ (or governmental agency), supporting and coordinating activities within this SMEs sector. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9--12
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • G. Bannock, R. Baxter, E. Davis, The Penguin Dictionary of Economics, Penguin Books, London 1992, s. 283 i 416.
  • H. Buk, Nowoczesne zarządzanie finansami. Planowanie i kontrola, C.H. Beck, Warszawa 2006, s. 242.
  • Fuzje i przejęcia, pr. zb. pod red. W. Frąckowiaka, PWE, Warszawa 2009, s. 24.
  • Komentarz do ustawy o rachunkowości, pr. zb. pod red. T. Kiziukiewicz, Wyd. Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2006, s. 403-405.
  • Przegląd Gospodarczy Polski, OECD, Paryż 2010, s. 127-129.
  • Raport o stanie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2005-2006, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2007.
  • Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce za lata 2007-2008, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2009, s. 25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169151888

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.