PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 18 | nr 4 | 49--56
Tytuł artykułu

Strategia niszy rynkowej na przykładzie firmy farmaceutycznej Strides Arcolab

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Market Niche Strategy Based on the Example of the Pharmaceutical Company Strides Arcolab
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono, na tle teorii niszy, przypadek firmy Strides Arcolab, indyjskiego producenta leków generycznych. Problematyka strategii niszowej cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród teoretyków, jak i praktyków. Dla pierwszych jest to teren jeszcze wyczerpująco niezbadany. Dla drugich - możliwość ochrony swoich firm przed gigantami branżowymi. (abstrakt oryginalny)
EN
The article confronts the theoretical aspects of the niche strategy with the case of Strides Arcolab, the Indian generic drug producer. Both scientists and practitioners have drawn greater attention to the matter. For scientists it is a field still not fully explored. For practitioners it is perceived as a possibility to protect their companies form industry giants. (original abstract)
Rocznik
Tom
18
Numer
Strony
49--56
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Bakthavathasalam, G. (2002) Generic Drugs: Cost effective alternate to branded drugs. Health Administrator, Vol. 19(1), s. 16-19.
  • Cockburn, I.M. (2004) Changing structure of the Pharmaceutical Industry. Health Affairs, Vol. 23(1).
  • DaglicJ., Leeuw, M. (1994) Niche Marketing Revisited: Concepts, Applications and Some European Cases. European Journal of Marketing, Vol. 28(4).
  • Kotler, Ph. (1994) Marketing. Warszawa: Gebethner i S-ka.
  • Kroger, F., Vizjak, A., Kwiakowski A, (2007) Sukces w niszach rynkowych. Warszawa: Studio Emka.
  • Making Tomorrow Future Perfect. Strides Arcolab Annual Report 2007 (2008) Bangalore: Strides Arcolab.
  • Obłój, K. (2001) Strategia organizacji. Warszawa: PWE.
  • Pavitt, K. (1990) What We Know about the Strategic Management of Technology California. Management Review, Vol. 5.
  • Porter, M. (1992) Strategia konkurencji. Metody i analizy sektorów i konkurentów. Warszawa: PWE.
  • Reiffen, D., Ward, M.R. (2005) Branded generics as a strategy to limit cannibalization of pharmaceutical markets. Arlington: University of Texas.
  • Simon, H. (1999) Tajemniczy mistrzowie. Studia przypadków. Warszawa: WN PWN.
  • Thompson, A., Strickland A.J. (1996) Strategic Magangement Concepts&Cases. Chicago: Richard Irwin Publications.
  • The pharma market will exceed $820 billion, http://www.ptemag.com/pharmtecheurope/erticle/articleDetail.jasp?id=57632&sk=17e.htlm (02.02.2009).
  • Rosen, M. Though pharma growth slides, blockbusters reach new record, dokument elektroniczny, http://wistechnology.com/articles/1885/ (03.03.2009).
  • A slightly healthier forecast for global pharmaceutical sales in 2010. http://www.dailyfinance.com/story/investing/a-slightly-healthier-forecast-for-global-pharmaceutical-sales-iu/19189362/(15.06.2010).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169169631

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.