PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 217 Metody ilościowe w społeczeństwie informacyjnym | 25--33
Tytuł artykułu

Praca z kalkulatorem graficznym na zajęciach z przedmiotów ilościowych

Warianty tytułu
Work With a Graphic Calculator During Classes on Quantitative Objects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Upowszechnienie się IT wywiera ogromny wpływ na proces kształcenia na każdym etapie edukacji. Animacje i symulacje pobudzają osoby uczące się do aktywności myślowej, a dzięki ukazywaniu rzeczy i zjawisk w ruchu, pokazywaniu przebiegu zjawisk i procesów, ułatwiają proces interioryzacji, co z kolei prowadzi do operacji myślowych. Nie ulega wątpliwości, że wykorzystanie komputera lub kalkulatora graficznego pozwala, w określonych warunkach, na głębsze rozumienie rozważanego zagadnienia, a także na modelowanie i symulowanie przebiegu wielu zjawisk czy procesów. Studenci mogą rozpatrywać rzeczywiste problemy, wykonywać działania na realnych danych, a nie specjalnie dobranych i życiowo bezsensownych. Umiejętny ich dobór i właściwe wykorzystanie mogą zadecydować o tym, czy rozważane zagadnienia wzbudzą ich zainteresowanie i czy proces poznania rzeczywistości będzie przebiegał prawidłowo. Zastosowanie komputerów, czy kalkulatorów graficznych wymusza zmianę stylu pracy zarówno wykładowcy jak i osoby uczącej się. (fragment tekstu)
EN
Graphic calculator is one of the tools which can help students in cognitive process experimenting in the course of hard problem solving. This can favour various mathematical skill development such as observing, analyzing, generalizing, formulating and reviewing hypotheses. In this article it will be demonstrated how it is possible to use the graphic calculator during the classes on quantitative subjects to ponder the problems that are inaccessible to students while using the traditional methods and demonstrative means. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Bugajska-Jaszczołt B., Czajkowska M., Some examples using ICT to create the concept image of mathematical object w: Mathematics at school today and tomorrow, Katolicka Univerzita w Ruzomberoku , płyta CD, ISBN 978-80-8084-262-8, 2007.
  • Czajkowska M., Czynności o charakterze motywacyjnym podejmowane przez studentów kierunków ekonomicznych w toku rozwiązywania zadań matematycznych w: Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych (red. G. Treliński) Wydawnictwo WSEiA, s.223 - 243, Kielce 2006.
  • Sobczyński M., Przewidywanie sprzedaży towarów, http://www.mimuw.edu.pl /~eler/ntwnm/ prace.html
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia między kierunków e oraz makrokierunki z 12 lipca 2007r. Standardy kształcenia dla kierunku Ekonomia http://www.bip.nauka.gov.pl/^gAllery/23/39/2339/22_ekonomia.pdf
  • Treliński G., Rola i miejsce matematyki jako przedmiotu nauczania w systemie kształcenia matematycznego na studiach ekonomicznych, w: Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych. Wydawnictwo WSEiA, Kielce, 2006, s. 31-50.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169183272

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.