PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | z. 5 | 166--170
Tytuł artykułu

Specialization as a Driving Force of Competitiveness in Agritourism

Autorzy
Warianty tytułu
Specjalizacja jako ważny czynnik przewagi konkurencyjnej w agroturystyce
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Rural tourism, agritourism in particular, has been seen as an important and real way to improve economic and social situation of rural areas. Tourism services provide non-agricultural jobs and income brought to those areas by the urban dwellers. Growing number of agritourism farms, especially in the south-eastern part of Poland, increases needs for competitive advantages, to attract potential tourists specialized offer can consist such an adventage. (original abstract)
Konkurencyjność w turystyce rozumiana jako zdobycie przewagi ekonomicznej ma wiele aspektów. Turystyka jako potrzeba wyższego rzędu musi konkurować w ramach funduszu konsumpcji swobodnej z innymi sposobami jej zaspakajania. Turystyka wiejska konkuruje z innymi formami turystyki alternatywnej - głównie masową i turystyką zagraniczną. Agroturystyka jest formą wypoczynku, która w ostatnich latach zdaje się posiadać przewagę konkurencyjną i wywołuje znaczne zainteresowanie. Badania wskazują, że w przypadku Polski, obszary górskie mają znaczną przewagę konkurencyjną, wyrażającą się przede wszystkim znacznie dłuższym sezonem turystycznym, długą tradycją usług turystycznych i stosunkowo dobrą infrastrukturą turystyczną. Następuje też ciągła poprawa jakości usług turystycznych - absolutnie niezbędny warunek osiągania przewagi konkurencyjnej. Brak natomiast wyspecjalizowanych ofert a nawet zrozumienia pojęcia specjalizacji wśród kwaterodawców. Badania potencjalnych agroturystów (mieszkańców Krakowa) wskazują natomiast na oczekiwania co do specjalistycznej oferty gospodarstw agroturystycznych. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
166--170
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • University of Agriculture in Cracow, Poland
Bibliografia
  • Curzydło J., Gałka A., Mundala P., Curzydło M., Legutko S. 2002: Farm tourism in the Bieszczady Region and its growth potential. PTPN, Wydz. Nauk Rolniczych i Leśnych, Vol.93 (Suplement), Poznań, 33-3.9.
  • Duczkowska-Małysz K. 1995: Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości. [In:] Rozwój przedsiębiorczości na terenach wiejskich. SGGW, Warszawa, 16-21.
  • Kostuch R., Lipski C. 2002: Agrotourism as an additional source of income on farms. PTPN, Wydz. Nauk Rolniczych i Leśnych, Vol.93 (Suplement), Poznań, 86-72.
  • Krzyżanowska K. 1996: Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania przedsiębiorczości na przykładzie rolników regionu podgórskiego. Wydz. Rolniczy SGGW, Warszawa. Praca doktorska.
  • Macintosh R., Goeldner Ch., Ritchie J. 1995: Tourism - principles, practices, philosophies. John Wiley &Sons, Inc. New York , 185-191.
  • Sznajder M., Przezbórska L. 2006: Agroturystyka. PWE, Warszawa 115-159.
  • Żmija J. 1999: Przedsiębiorczość w agrobiznesie a rozwój obszarów wiejskich w Regionie Małopolski. Czuwajmy, Kraków 27-59
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169254196

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.