PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 110 Problemy rozwoju regionalnego | 97--106
Tytuł artykułu

Rozwój gospodarczy i konkurencyjność jako podstawa segmentacji i profilowania krajów Unii Europejskiej

Warianty tytułu
Economic Development and Competitiveness as the Basis for the European Union Member Countries Segmentation and Profiling
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest dynamiczna segmentacja krajów Unii Europejskiej ze względu na poziom i dynamikę rozwoju gospodarczego w latach 2005-2008, jak również określenie profili wyodrębnionych segmentów z wykorzystaniem wybranych czynników konkurencyjności międzynarodowej. (abstrakt oryginalny)
EN
Dynamic segmentation of the European Union countries with regard to the level and dynamics of economic development in the period of 2005-2008, as well as defining the profiles of distinguished segments by means of selected factors of international competitiveness have become the objective of the study. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Garbarski L., Rutkowski [., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • Hellwig Z., Wielowymiarowa analiza porównawcza i jej zastosowanie w badaniach wielocechowych obiektów gospodarczych, [w:] Metody i modele ekonomiczno-matematyczne w doskonaleniu zarządzania gospodarką socjalistyczną, red. W. Welfe, PWE, Warszawa 1981.
  • Kotler P. i in., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Mc Donald M, Dunbar [., Segmentacja rynku. Przebieg procesu i wykorzystanie wyników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Mynarski S., Modelowanie rynku w ujęciu systemowym, PWN, Warszawa 1982.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1998.
  • Sobczak E., Segmentacja makroekonomiczna rynków zagranicznych na przykładzie krajów Unii Europejskiej i krajów kandydackich, [w:] Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania, Taksonomia 11, red. K. Jajuga, M. Walesiak, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1022, AE, Wrocław 2004.
  • Stonehouse G. i in., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.
  • Thomas M.J. (red.), Podręcznik marketingu, PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169306611

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.