PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 3 | 4--8
Tytuł artykułu

Przedsiębiorstwo jako obiekt społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono ramy oddziaływania społecznego przedsiębiorstwa w aspekcie wyjścia poza ramy filantropii. Wskazano istotę społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility – CSR) oraz jej odniesienie do celów przedsiębiorstwa. Omówiono argumenty przeciwko oraz na rzecz CSR. Dokonano porównania wybranych opinii na temat o odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
4--8
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Adamkiewicz-Drwiłło H.G., Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle uwarunkowań współczesnej gospodarki, wyd. TNOiK "DOM ORGANIZATORA", Toruń, 2010, s. 191, 192, 207
  • Aluchna M., Przegląd Corporate Governance/www.pid.org.pl, 04.07.2009
  • Bakan Joel, Jerzy Paweł Listwan, Korporacja. Patologiczna pogoń za zyskiem i władzą, Wydawnictwo Lepszy Świat, Warszawa 2006
  • Bankier.pl, Koncepcja CSR. 24 lipiec 2007
  • Davis K., Blomstrom R., Business and its environment, New York: McGraw-Hill, 1966, s. 174
  • Dyniowski f., Szymańska M., CSR, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, Raport Specjalny s. 58 - Magazyn Brief, 01.02.2009 r.
  • Friedman M., Kapitalizm i wolność, Centrum im. Adama Smitha & Rzeczpospolita, Warszawa 1993, s. 127-128
  • Gasiński T., BDO Spółki Giełdowe nr 2 (3) Luty 2009, CSR - ostatni element układanki zwanej biznesem
  • Gibbons G., Budowanie programu odpowiedzialnego biznesu, [w] Biznes tom l, Zarządzanie Firmą, część l, PWN, Warszawa 2007, s. 194-196
  • Jensen, M. C., Value maximization, stakeholder theory and the corporate objective function, Harvard Business School, Working Paper, 2001, no. 01
  • Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wyd. AE, Wrocław, Wydanie 15-01-07
  • Noga A., Teorie przedsiębiorstw, PWE, Warszawa, 2009, s. 205
  • Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007, s. 300
  • Pomykało W. (red), Encyklopedia biznesu, fundacja Innowacja, Warszawa 1995, s. 190-192
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 21-25
  • Stoner J., Freeman R., Gilbert D., Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997, s. 114
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169312281

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.