PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 2/2 | 33--46
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność organizacji jako dziedzina współczesnego zarządzania

Autorzy
Warianty tytułu
Social Responsibility in the Organization as the Domain of the Contemporary Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W tekście przedstawiono problem społecznej odpowiedzialności organizacji rozumianej jako współczesna koncepcja zarządzania. Tekst zawiera następujące treści: przesłanki społecznej odpowiedzialności organizacji, wybrane ujęcia teoretyczne ilustrujące wymienioną problematykę oraz ramy koncepcji zarządzania tą dziedziną aktywności organizacji, a także wyniki badań empirycznych w zakresie realizacji zasad społecznej odpowiedzialności w firmie Danone. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents a problem of corporate social responsibility as the domain of management. The article contains following issues: premises of corporate social responsibility, selected theories of this question and the framework for management conception of this area of organization activity, and also findings of empirical research within the range the realization of rules of the social responsibility in Danone. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
33--46
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Crozier M., Friedberg E. (1982), Człowiek i system. Ograniczenia działania zespołowego, PWE, Warszawa.
  • Danone PL. Przegląd CSR (2010), Warszawa
  • Donaldson T., Preston L.E. (1995), The stakeholder theory of the corporation: concepts, evidence and implications, "Academy of Management Re-view" nr 20.
  • Griffin R.W. (2001), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Gruszecki T. (2002), Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Jedynak P. (2007), Ocena znormalizowanych systemów zarządzania jakością. Instrumenty i uwarunkowania wartości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Jo Hatch M. (2002), Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Jurek M., Kornacka D. (2000), Aktualność teorii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" nr 5.
  • Pouloudi A. (1999), Aspects of the Stakeholder Koncept and their Implications for Information Systems Development, 32nd Hawaii International Conference on System Sciences.
  • Szczepańska K. (2007), Zarys społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w świetle zarządzania jakością, "Problemy Jakości" nr 9.
  • Wawrzyniak B. (2000), Nadzór korporacyjny: perspektywy badań, "Organizacja i Kierowanie" nr 2.
  • Wołowiec T. (2004), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa nową formułą zarządzania, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169343031

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.