PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 2/2 | 77--86
Tytuł artykułu

Zielony marketing w przedsiębiorstwach spożywczych

Warianty tytułu
Green Marketing in Food Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie podstaw zielonego marketingu, w odniesieniu do zielonego przedsiębiorstwa i zielonego konsumenta. Autorka przedstawiła przykłady firm zorientowanych proekologicznie, wg zielonego rankingu firm opublikowanego w tygodniku Newsweek oraz przedsiębiorstwa sektora rolno-spożywczego funkcjonujące na rzecz ochrony środowiska, wymienione w ostatnim raporcie Odpowiedzialnego Biznesu. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the paper is to describe the idea of green marketing in the context of green company and green consumer. The author indicated the examples of food companies located in the green firm ranking edited by USA Newsweek Magazine. The examples of eco-oriented Polish agri-food enterprises, present in the last edition of The Responsible Business Forum Report are also described. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
77--86
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Athanasiou T. (1996), The age of greenwashing, "Capitalism Nature Socialism", Volume 7, Issue 1, March.
  • Hailes J. (2007), New Green Consumer Guide, Simon&Schuster, Sydney.
  • Henion K.E., Kinnear T.C. (1976), "Ecological Marketing". Ecological Marketing. American Marketing Association.
  • Horiuchi R., Schuchard R., Shea L., Townsend S. (2009), Understanding and Preventing Greenwash: A Business Guide, Futerra Sustainability Communication, July.
  • http://www.marketingpower.com/_layouts/Dictionary.aspx?dLetter=G; Data pobrania: 20.12.2009.
  • http://greenrankings.newsweek.com, Data pobrania: 20.12.2009.
  • Moisander J. (2007), Motivational complexity of green consumerism, International Journal of Consumer Studies, Department of Marketing and Management, Blackwell Publishing Ltd, Helsinki School of Economics, Helsinki, Finland.
  • Penc J., Strategie zarządzania, Wyd. Placet, Warszawa 1998, s. 242.
  • Pondel H. (2007), Wykorzystanie koncepcji ekomarketingu w rynkowej walce o klienta, "Zeszyty Naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Menedżerskiej - Millenium. Zarządzanie i Marketing", Nr l.
  • Prakash A. (2002), Green marketing, public policy and managerial strategies, "Bus. Strat. Env.", No. 11.
  • Raport Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2008 (2009), Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • Zaremba S. (red.) (2004), Marketing ekologiczny, Wyd. AE., Wrocław.
  • Rok B., Wzorce konsumpcji, w: www.fob.org.pl, Data pobrania: 20.12.2009.
  • Winston W. (1997), Environmental Marketing: Strategies, Practice, Theory, and Research, Routledge, New York.
  • www.fob.org.pl, Data pobrania: 20.12.2009.
  • www.greenopia.com, Data pobrania: 20.12.2009.
  • www.greenwashingindex.com, Data pobrania: 20.12.2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169343287

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.