PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 2/2 | 121--129
Tytuł artykułu

Model integracji koncepcji Lean Management i Six Sigma w sektorze MŚP

Warianty tytułu
Model for the Efficient Combining Lean Management and Six Sigma Methods in the SME Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym opracowaniu przedstawiono propozycję metodologii wdrażania hybrydowej koncepcji Lean Six Sigma w sektorze MSP z uwzględnieniem jego specyfiki. Metodyka została zaprojektowana w oparciu o model ciągłego doskonalenia DMAICS, obejmującego procesy definiowania problemów, wykonywania pomiarów, analizowania danych, doskonalenia, nadzoru procesów oraz standaryzacji ulepszeń z utrzymywaniem zmian. Szczególna uwaga została poświęcona odpowiedniemu wyborze narzędzi z zakresu Lean Six Sigma pod względem potrzeb i ograniczeń MSP. Opracowany model został poddany weryfikacji w wyniku praktycznego doświadczenia związanego z wprowadzaniem Lean Six Sigma w średniej wielkości firmie. Przeprowadzone badania potwierdziły użyteczność tego modelu w doskonaleniu i rozwoju MSP. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the Lean Six Sigma application model adapted to the SMEs needs and limitations. The methodology is based on the continuous improvement concept DMIACS, which contains six principal processes: define, measure, analyze, improve, control, standardize and maintain. The results obtained from a case study in the medium-sized enterprise confirm the efficiency of the Lean Six Sigma application model to improve and develop the SMEs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
121--129
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
autor
  • Politechnika Gdańska; Laboratoire de Modélisation et de Management des Organisations, Ecole Centrale de Lille
Bibliografia
  • George M. L. (2002), Lean Six Sigma: Combining Six Sigma Quality with Lean Speed, The McGraw-Hill Companies.
  • Mader D.M. (2002), Design for Six Sigma, "Quality Progress" nr 6.
  • Antony J., Escamilla J. L., Caine P. (2003), Lean Sigma [production and supply chain management], "Manufacturing Engineer" nr 2.
  • Koch T., Torczewski K. (2003), Sześć Sigma - nowe spojrzenie na doskonalenie jakości, "Problemy Jakości" nr 4.
  • Linderman K., Schroeder R. G., Zaheer S., Choo A. S. (2003), Six Sigma: a goal-theoretic perspective, "Journal of Operations Management" nr 2.
  • Chowdhury S. (2004), Vous avez dit Six Sigma ?! Comprendre la méthode Six Sigma pour améliorer la qualité et augmenter les profits, Dunod, Paris.
  • Arnheiter E. D., Maleyeff J. (2005), Research and concepts: The integration of lean management and Six Sigma, "The TQM Magazine" nr 1.
  • Gowen C. R. III, Tallon W. J. (2005), Effect of technological intensity on the relationships among Six Sigma design, electronic-business, and competitive advantage: A dynamic capabilities model study, "The Journal of High Technology Management Research" nr l.
  • Montgomery D. C. (2005), Introduction to Statistical Quality Control, Wiley, USA.
  • Wolniak R. (2005), Modele ciągłego doskonalenia w Sześć Sigma, "Problemy Jakości" nr 5.
  • George M. L., Kastle B., Rowlands D. (2006), Qu'est-ce que le Lean Six Sigma?, Maxima, Paris.
  • Wodecka-Hyjek A., Walczak M. (2006), Wykorzystanie technik poka-yoke przy wdrażaniu metody Six Sigma, "Problemy Jakości" nr 1.
  • Pillet M. (2008), Six Sigma. Comment l'appliquer, Editions d'Organisation, Paris.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169343545

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.