PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 3 | 9--14
Tytuł artykułu

Atmosferyka w kształtowaniu prowizerunkowych postaw klientów

Autorzy
Warianty tytułu
Atmospherics in Shaping Favorable Image Attitudes Among Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie konsumenci mają tendencję do wydawania pospiesznych ocen, formułowania opinii na podstawie pierwszego wrażenia. Atmosfera i otoczenie materialne usługi czy miejsca zakupu podlegają heurystycznym regułom przetwarzania informacji, w efekcie których kształtowane są postawy i opinie klienta. Postawy te są ważnym komponentem wizerunku firmy w umyśle nabywcy oraz wpływają na reakcje behawioralne – decyzje zakupowe, rekomendacje, pozytywne word of mouth. Artykuł wskazuje, że atmosferyka oferty kształtuje prowizerunkowe postawy klientów i stanowi ważny element strategii wizerunkowej przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
Today, consumers tend to adopt hasty assessments and formulate opinions based on first impressions. The atmosphere and physical environment of services/place of purchase are subject to heuristic rules of information processing, resulting in the formation of attitudes and opinions of the customer. These attitudes are an important component of the company image in the mind of the buyer and influence his behavioral responses – shopping decisions, recommendations and positive word of mouth. The article suggests that the atmospherics of an offer shapes favorable image attitudes among customers and provides an important element of the company image strategy. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9--14
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorantka
Bibliografia
  • P.A. Bell, Th.C. Greene i in., Psychologia środowiskowa, GWP, Gdańsk 2004, s. 23.
  • M. Boguszewicz-Kreft, Marketing doświadczeń, "Marketing i Rynek" 2006, nr 7.
  • A. Falkowski, Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama, GWP, Gdańsk 2002, s. 31.
  • S.J. Grove, R.P. Fisk, Service Theater. An Analitical Framework for Services Marketing, w: Services Marketing, Ch. Lovelock, J. Wirtz (red.), Pearson-Prentice Hall, New Jersey 2004, s. 78-86.
  • Ch. Grönroos, Service Management and Marketing. Customer Management in Service Competition, John Wiley & Sons, Chichester 2007, s. 371.
  • Ph. Kotler, Atmospherics as a Marketing Tool, "Journal of Retailing" 1973-1974, No. 4.
  • M. Lenderman, Experience the Message. How Experiential Marketing Is Changing the Brand World, Carrol & Graf Publishers, New York 2006, s. 226-231.
  • Memorable Customer Experiences. A Research Anthology, A. Lindgreen, J. Vanhamme, M.B. Beverland (red.), Gower Publishing, Burlington 2009, s. 31.
  • A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa 1997, s. 47.
  • B.H. Schmitt, Experiential Marketing, The Free Press, New York 1999, s. 114.
  • B. Schmitt, A. Simonson, Estetyka w marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 24.
  • Services Marketing, Ch. Lovelock, J. Wirtz (red.), Pearson-Prentice Hall, New Jersey 2004 s. 161.
  • C. Shaw, The DNA of Customer Experience. How Emotions Drive Value, Palgrave Macmillan, New York 2007, s. 71.
  • E. Stopa-Pielesz, Corporate design, czyli jak sprawić by estetyka pracowała na sukces firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2002, s. 5.
  • http://www.gastronauci.pl/4357-cafe-a-blikle-warszawa, odczyt 14.10.2010.
  • http://www.gastronauci.pl/1008-pijalnia-czekolady-staroswiecki-sklep-wedel-warszawa?page=2, odczyt 14.10.2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169462538

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.