PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 2 | 55--71
Tytuł artykułu

Mission Oriented Scorecard w SPZOZ-ach : perspektywa pracownicza

Warianty tytułu
Mission Oriented Scorecard at a Health Care Unit : Employee Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podejmowane reformy polskiego sytemu opieki zdrowotnej ujawniły wiele problemów i nieprawidłowości. Rozwiązanie ich wymaga nie tylko nowego podejścia prawnego i organizacyjnego, ale również wypracowania i rozwoju efektywnych instrumentów łagodzących coraz bardziej dokuczliwą kwestię ryzyka podejmowania decyzji przez przywódców działających w jednostkach ochrony zdrowia. Wśród identyfikowanych zagrożeń naczelne miejsce przypada ryzyku zarządzania niezwykle spolaryzowaną - z punktu widzenia jawnych i niejawnych celów - grupą profesjonalistów medycznych, czyli głównie lekarzy i pielęgniarek. Poszukuje się zatem efektywnych narzędzi zarządzania tymi grupami pracowników. Jednym z takich narzędzi jest Mission Oriented Scorecard. (abstrakt oryginalny)
EN
Reform of the Polish healthcare system has revealed many problems and irregularities. Their solution requires not only a new legal and organizational approach, but also the development and advanced and effective instruments mollifying increasingly painful questions of risk in decisions taken by leaders active at healthcare units. Among identified threats, top position is taken by risk involving the extremely polarized, in terms of overt and covert objectives, group of medical professionals-mainly physicians and nurses. Thus, what are being sought are efficient tools for the management of these employee groups. One such tool is the Mission Oriented Scorecard. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
55--71
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szpital Powiatowy w Sanoku
Bibliografia
  • Becker B.E., Huselid M.A., Urlich D. (2002), Karta wyników zarządzania zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Bruce A., Langdon K. (2001), Strategia w biznesie, Wydawnictwo Wiedza i Życie, Warszawa.
  • Chylewska J. (2002), Zaangażowanie pracowników a wynik firm, "Manager", nr 11.
  • Dobija D. (2003), Pomiar i sprawozdawczość kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa.
  • Drucker P.F. (1992), Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, Warszawa.
  • Drucker P.F. (1993), Post - Capitalist Society, Harper Business, New York.
  • Edvinsson L., Malone M.S. (2001), Kapitał intelektualny, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • Gordon T., Sterling Edwards W. (2009), Rozmawiać z pacjentem, Medicover, Warszawa.
  • Jonash R., Sommerlatte T. (1999), The Innovation Premium, Perseus Books, Cambridge, MA.
  • Kaplan R.S. (2005), Ewolucja Balanced Scorecard: Budowanie organizacji skupionej na strategii, Konferencja organizowana przez Institute for International Reserch, Warszawa, 9 luty 2005.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2001), Strategiczna Karta Wyników, PWN, Warszawa.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2006), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Penc-Pietrzak J. (2005), Strategia wykorzystywania okazji, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 12.
  • Prahalad C.H., Hamel G. (1999), Przewaga konkurencyjna jutra, Wydawnictwo Business Press, Warszawa.
  • Senge P.M. (1998), Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Szewczyk K. (2002), Katastrofy przestrzeni. Studia z filozofii i biologii i medycyny, Oficyna Wydawnicza Proxima, Łódź.
  • Tyagi R.K., Gupta P. (2010), Strategiczna Karta Wyników Firm Usługowych, PWN, Warszawa.
  • Zimniewicz K. (2003), Współczesne koncepcje i metody zarządzania, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169502447

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.