PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 4 | 7--12
Tytuł artykułu

Kulturowe uwarunkowania marketingu na rynku chińskim

Autorzy
Warianty tytułu
Cultural Marketing Determinants on the Chinese Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem tego artykułu jest wykazanie, że znajomość chińskich uwarunkować kulturowych w marketingu ma kluczowe znaczenie dla zagranicznych przedsiębiorców w odniesieniu sukcesu na chińskim rynku. Aby osiągnąć cel badawczy, autor posłużył się metodą opisową oraz analizą wybranych studiów przypadku. Należy zauważyć, że problematyka poruszona w tekście jest relatywnie nowa, co ma swoje odzwierciedlenie w niewielkiej liczbie publikacji naukowych na ten temat, szczególnie w języku polskim. (abstrakt oryginalny)
EN
This article examines the problem of culturally-adjusted marketing in the biggest market of the world, in China. Chinese middle-class customers are well known for their purchasing power growing every year at a steady pace. No company can no longer afford ignore being present on this market. Are the customers driven by any cultural factors? The author stresses the importance of cultural variables in virtually every business activity. Knowledge of this aspect is essential in achieving marketing success, although it is not the only factor. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
7--12
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Wyższa Prawa i Dyplomacji w Gdyni
Bibliografia
  • F. Boas, The Mind of Primitive Man, New York 1913.
  • T. Doctoroff, Billions. Selling to the New Chinese Consumer, Palgrave Macmillan, New York 2005.
  • G. Hofstede, G.J. Hofstede, Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2007, s. 17.
  • M.J. Künstler, Dzieje kultury chińskiej, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • R.D. Lewis, The Cultural Imperative. Global Trends in the 21st Century, Intercultural Press, Boston 2007.
  • J.J. Li, C. Su, How Face Influences Consumption. A Comparative Study of American and Chinese Consumers, "International Journal of Market Research" 2007, No. 2.
  • S.M. Li, Success in China's Industrial Market. An Institutional and Environmental Approach, "Journal of International Marketing" 1998, No. 1.
  • J. Mathiex, Wielkie cywilizacje. Rozkwit i upadek imperiów, Świat Książki, Warszawa 2008, s. 89-90.
  • D. McCort, N.K. Malhotra, Culture and Consumer Behavior. Toward an Understanding of Cross-Cultural Consumer Behavior in International Marketing, "Journal of International Consumer Marketing" 1993, No. 2.
  • M. Meyer, Guanxi jako specyficzna forma kapitału społecznego w Chinach, "Studia Europejskie" 2009, t. XIX.
  • M. Meyer, Znaczenie edukacji w wartościach azjatyckich, "Studia Europejskie" 2009, t. XVIII.
  • T. Plafker, Doing Business in China, Business Plus, New York 2008.
  • Potęga Japonii złamana. Chiny drugą światową gospodarką, "Rzeczpospolita", 16.08.2010.
  • C. Rapaille, The Culture Code, Broadway Books, New York 2006.
  • D.A. Ricks, Blunders in International Business, Blackwell Publishing, Malden 2006.
  • Ch. Robinson, Asian Cultures. The Marketing Consequences, "Journal of the Market Research Society" 1996, No. 1.
  • U. Sekaran, Methodological and Theoretical Issues and Advancements in Cross-Cultural Research, "Journal of International Business Studies" 1983, No. 14.
  • W.-S. Sin, Small Firm Marketing in China. A Comparative Study, "Small Business Economics" 2001, No. 16.
  • W. Siu, Z. Liu, Marketing in Chinese Small and Medium Enterprises (SMEs). The State of the Art in a Chinese Socialist Economy, "Small Business Economics" 2005, No. 25.
  • A. Szablewski, Migracja kapitału i wartości w zmieniającej się gospodarce światowej. W: Migracja kapitału w globalnej gospodarce, A. Szablewski (red.), Difin, Warszawa 2009.
  • J.-C. Usunier, Cultural Aspects of International Business Negotiations. W: International Business Negotiations, P. Ghauri, J.-C. Usunier (red.), Pergamon, Amsterdam 1999.
  • J.-C. Usunier, J.A. Lee, Marketing Across Cultures, Prentice Hall, Edinbourgh 2005.
  • W.W.N. Wan i in., Do Traditional Chinese Cultural Values Nourish a Market for Pirated CDs?, "Journal of Business Ethics" 2009, No. 88.
  • G. Zhuang, Y. Xi, A.S.L. Tsang, Power, Conflict, and Cooperation. The Impact of Guanxi in Chinese Marketing Channels, "Industrial Marketing Management" 2010, No. 39.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169551565

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.