Warianty tytułu
System of Planning, Control and Reporting of Promotion Costs
Języki publikacji
Abstrakty
System planowania i kontroli kosztów promocji wymaga określenia natury i tożsamości kosztów promocji, które można klasyfikować w zależności od interpretacji samego pojęcia promocji. Często określane są one jako koszty reklamy, reprezentacji, części działań marketingowych. Niezależnie od powyższego ujęcia - zdaniem autorki referatu - całkowite koszty promocji to koszty złożonego procesu, obejmującego: przeprowadzenie badań rynkowych, opracowanie strategii promocyjnej i etap właściwy - realizację projektów z użyciem różnych środków promocji. (abstrakt oryginalny)
Planning and control promotion costs require initially definition of promotion costs category and their identity. Promotion costs can be classified depending on the construction of the concept of promotion. Regardless of the ways of the definition of promotion costs in the opinion of the author promotion costs are costs of a complex process including marketing research, preparing of promotion strategy and all promotion projects. In regard of promotion costs' nature, logical seems to be planning these costs based of flexible procedures of budgeting based on internal negotiation, priorities. Additionally, budgets should be based on the activities of each process to be important information base of cost carriers and objects. Linking cost carriers and cost control objects requires a suitable structure of cost carriers. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
530--537
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
- Brittain R. L., Sales forecasting and marketing cost control, "National Association of Cost Accountants Bulletin" 1953, November, no. 3, s. 300 308, га: Koszty i efekty działań marketingowych, red. L. Garbarski, SGH Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2008.
- Chamberlin E.H., Product heterogenity and public policy, "American Economic Review, Papers and Proceedings" 1950, May, s. 85-93, za: Koszty i efekty działań marketingowych, red. L. Garbarski, SGH Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2008.
- Daszkiewicz M., Waniowski P., Sobotkiewicz D., Marketing: teoria i praktyka, Wydaw. PLACET, Warszawa 2010.
- Dow L.A., Marketing costs and economic theory, "Journal of Marketing" 1955, April, no. 4, s. 346 350, za: Koszty i efekty działań marketingowych, red. L. Garbarski, SGH Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2008.
- Garbarski L., Koncepcje ujmowania kosztów działań marketingowych, w: Koszty i efekty działań marketingowych, red. L. Garbarski, SGH Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2008.
- Gierusz J., Cygańska M., Budżetowanie kosztów działań w szpitalu, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z О.О., Gdańsk 2009.
- Horngren Ch.T., Foster G., Cost accounting: A managerial emphasis, 6,h edition, Prentice-Hall Inc., Englcwood Cliffs, New Jersey 1987.
- Piercy N., Marketing asset accounting, "European Journal of Marketing" 1986, vol. 20, no. 1, s. 5 15, za: Koszty i efekty działań marketingowych, red. L. Garbarski, SGH - Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169575409