Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W rozdziale piątym przedstawiono problem rozwoju kanałów dystrybucji i jej znaczenie w kształtowaniu wartości produktu. W pierwszej jego części omówiono istotę systemu dystrybucji jako zespołu działań nieograniczających się jedynie do procesu fizycznego przemieszczania produktów, ale obejmujących również czynności mające na celu dostosowanie podaży do popytu. W kolejnej części rozdziału omówiono pojęcie i rodzaje kanałów dystrybucji oraz czynniki decydujące o ich wyborze przez producentów. Omówiono również znaczenie dystrybucji bezpośredniej w kształtowaniu wartości produktu. Ostatnia część rozdziału dotyczy problematyki preferencji konsumentów jako jednego z wyznaczników wyboru strategii dystrybucji. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
135--165
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
- Barcik R., Logistyka dystrybucji, Wyd. ATH, Bielsko-Biała 2003.
- Batko A., Marketing dla studentów kierunków ekonomicznych, Szkoła Zarządzania i Marketingu w Kielcach, Kielce 2000.
- Beier F.J., Rutkowski K., Logistyka, SGH, Warszawa 1995.
- Białecki K., Podstawy marketingu, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa w Warszawie, Warszawa 2002.
- Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001.
- Czubała A., Przesłanki i kierunki zmian kanałów dystrybucji [w:] Współczesny marketing - strategie, red. G Sobczyk, PWE, Warszawa, 2008.
- Czubała A.. Determinanty kanałów dystrybucji usług, "Zeszyty Naukowe AE w Krakowie", Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2006, nr 720.
- Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perene J., Zarządzanie relacjami z klientami, Difin, Warszawa 2004.
- Domański T., Bliskość między siecią handlową a klientem - wyzwania strategiczne, "Marketing i Rynek", 2005, nr 1.
- Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
- Ficoń K., Zarys mikrologistyki, Bel Studio, Warszawa 2004.
- Figiel S., Kozłowski W., Pilarski S., Marketing w agrobiznesie, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2001.
- Fisher M.L., Jakiego łańcucha dostaw wymaga twój produkt, "Harvard Business Review - Polska", luty 2005.
- Forsyth P., Marketing dla niewtajemniczonych, Wyd. ABC, Warszawa 1996.
- Frąckiewicz E., Karwowski J., Karwowski M., Rudawska E., Zarządzanie marketingowe, PWE, Warszawa 2004.
- Garbarski L., Klosiewicz U., Nowacki R., Olejniczuk-Merta A., Slomińska В., Stróżyński M., Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 1999.
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001.
- Grzybowska В., Juchniewicz M., Czynniki determinujące zachowania nabywców produktów żywnościowych [w:] Efektywność zarządzania marketingowego, red. M. Adamowicz, Wyd. SGGW, Warszawa 2005.
- Haffer R., Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, Uniwersytet M. Kopernika w Toruniu, Toruń 2003.
- Jeznach M., Podstawy marketingu żywności, Wyd. SGGW, Warszawa 2007.
- Jeżewska-Zychowicz M., Kołodziejczak J., Charakterystyka postaw konsumentów na rynku żywności w perspektywie działań marketingowych [w:] Efektywność zarządzania marketingowego, red. M. Adamowicz, Wyd. SGGW, Warszawa 2005.
- Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2002.
- Kieżel E., (red.), Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, PWE, Warszawa 2004.
- Kłosiewicz-Górecka U.. Znaczenie informacji z zarządzaniu małą i średnią firmą, "Przemysł Spożywczy", 2005, nr 12.
- Knecht D., Zelek P., Zakład przetwórstwa mięsnego "Majerowicz" przykładem rozwoju sektora przetwórczego, Wyd. Sigma-Not, Warszawa 2007.
- Kotler Ph., Armstrong G, Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
- Kotler Ph., Marketing Menagement. Analysis, Planing and Control, Prantice Hall, New York 1989.
- Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
- Kotra K., Pysz-Radziszewska A., Marketing w teorii i praktyce, Wyd. WSB, Poznań 2001.
- Kramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2000.
- Krawczyk S., Logistyka w zarządzaniu marketingowym, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2000.
- Kuśmierski S., Ostrowski D.M., Marketing. Podstawowe pojęcia i procedury, WSE, Warszawa 2005.
- Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2005.
- Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe: Podstawowe metody i obszary zastosowań, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
- Mazurek-Łopacińska K. (red.), Zmiany zachowań konsumenckich w warunkach transformacji polskiej gospodarki, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1998.
- Michalski E., Marketing, PWN, Warszawa 2003.
- Nunes P.R, Cespedes F.V., Klient nam się wymyka, "Harvard Business Review - Polska", maj 2004.
- Olejniczak T., Motywowanie partnerów w kanale dystrybucji, "Marketing w Praktyce", 2004, nr 6.
- Piasecki В., Ekonomika i zarządzanie małą firmą, PWN, Warszawa 2001.
- Pohl H.Ch., Systemy logistyczne. Podstawy organizacji i zarządzania. Biblioteka Logistyczna, Poznań 2001.
- Reformat В., Strategie dystrybucji przedsiębiorstw na rynku dóbr konsumpcyjnych, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2003.
- Sławińska M., Urbanowska-Sojkin E., Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem handlowym, AE w Poznaniu, Poznań 1998.
- Słomińska В., Kształtowanie kanałów dystrybucji jako narzędzia konkurowania producentów, "Marketing i Rynek" 2003.
- Spyra Z., Kanały dystrybucji - kształtowanie relacji, CeDeWu, Warszawa 2007.
- Stern L.W., El-Ansary A.I., Marketing Channels. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New York 1977.
- Stewart D. (red.), Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą, PWE, Warszawa 1999.
- Thomas M. L., Podręcznik marketingu, PWN, Warszawa 1998.
- Tonndorf H.G, Logistyka w handlu i przemyśle, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000169622543