PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | z. 3 | 347--351
Tytuł artykułu

Funkcjonowanie przedsiębiorców wiejskich Dolnego Śląska na rynku

Autorzy
Warianty tytułu
Functioning of Rural Enterpreneurs on the Market of Lower Silesia
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poszukiwanie nowych możliwości rozwój u działalności przedsiębiorstw powinno opierać się na właściwym sposobie konkurowania na rynku oraz prowadzeniu odpowiedniej promocji swoich produktów. Dlatego istotna jest znajomość rynku, na którym działa firma. W opracowaniu przedstawiono analizę stosowanych form promocji i sposobu konkurowania firm usytuowanych na obszarach wiejskich Dolnego Śląska. Badania obejmowały lata 2002-2004. (abstrakt oryginalny)
EN
They economic subjects functioning on rural areas fulfil essential functions, namely assure the earnings of the rural population from non-agricultural sources, create the new places of the work, and reduce unemployment, activate the local population and contribute to the improvement of the conditions of country life. Promoting it's activity is important however the factor, because the existing on the market competition can bring our firm to the bankruptcy. The investigations were conducted on the terrain of the rural areas of the chosen communes of Lower Silesia among businessmen relating to the development of enterprise. The opinion of the competition of different firms, the main recepient and applied forms of the promotion by studied businessmen was the aim of investigations. (original abstract)
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
347--351
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Bibliografia
  • Dane GUS i WUS we Wrocławiu. 2004. 2006.
  • Hybel J. 2001: Rola małych i średnich przedsiębiorstw w ograniczaniu bezrobocia w Polsce. Roczniki Naukowe SERiA, T.III. Z-1. Warszawa-Poznań-Białystok. 123-127.
  • Kołodziejczyk D. 2002: Uwarunkowania społeczno-gospodarcze lokalnego rozwoju gospodarczego. Studia i Monografie. Nr 113. lERiGŻ. Warszawa.
  • Kopeć B. 1983: Metodyka badań ekonomicznych w gospodarstwach rolnych. Skrypt AR Wrocław, 166-199.
  • Kuciński D. 1999: Przestrzeń operacyjna firmy a jej otoczenie lokalne. [W:] Lokalne uwarunkowania przedsiębiorczości (pod red. Kucińskiej K.). Monografie i opracowania, Nr 459, SGGW Warszawa.
  • Porter E.M. 1979: Mow competitive forces shape strategy. HBR, March-April.
  • Porter E.M. 1985: Competitive Advantage. New York, The Free Press.
  • Porter E.M. 1986: Competitive strategy. Techniques for Analyzing Industries and Competitors.
  • Strużycki M. 2002: Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce lokalnej. [W:] Marketing w rozwoju regionu. (pod red. Karwowskiej J.). Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Studia nad rozwojem Dolnego Śląska. 2001. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Wrocław. Nr 5, 21-22.
  • Woźniak A. 2006: Sposoby wspierania przedsiębiorczości oraz innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw. Zagadnienia Doradztwa Rolniczego, nr 4 (48). 31-40.
  • Zuzek CK. 2006: Male i średnie przedsiębiorstwa jako istota przedsiębiorczości regionalnej. Acta Agraria el Sihestria Series Agraria. PAN-Oddział w Krakowie, Sekcja Ekonomia vol. XLVI/I.
  • Zwolińska-Ligaj M. 2007: Funkcje przedsiębiorstw w środowisku lokalnym na przykładzie wybranych gmin województwa lubelskiego. [W:] Społeczno-ekonomiczne aspekty rozwoju polskiej wsi (pod red. Błąd M., Klepackiej-Kolodziejskiej D.). IRWiR. PAN. Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170593489

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.