PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 234 Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu : 50 lat pracy naukowej prof. zw. dr hab. Zofii Mikołajczyk | 189--198
Tytuł artykułu

Inteligencja emocjonalna w organizacji on-line

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Emotional Quality in Network Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem rozważań będzie dokonanie analizy specyficznego obszaru "wirtualnej inteligencji emocjonalnej". Szukając predyktorów sukcesów w zarządzaniu, w artykule wskazano na przydatność koncepcji inteligencji wielorakiej, zwłaszcza zaś EQ - inteligencji emocjonalnej. (fragment tekstu)
EN
The incidence of network services in business environment necessitated a revision of heretofore used management methods. In consequence a virtual management concept was developed. Moreover, for the purpose of virtual organization, new communication systems have been worked adds up with their advantages but also threats. To fight those threats it is necessary to get acquainted with a specific category of emotional intelligence called "virtual emotional intelligence". Through a review of existing in literature definitions on EQ (Emotional Quality, Emotional Intelligence Quotient) - which encompasses intrapersonal, interpersonal and praxeological competences - this study identifies utility of those skills for the employees emotional and cognitive process of adaptation to conditions specific for virtual distance work. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Broniewska G., Inteligencja emocjonalna (EQ) i intelektualna (IQ) w zarządzaniu, Problemy jakości 2005, nr 4
  • Broniewska G., Inteligencja emocjonalna w pracy kierownika w: Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu. W drodze do doskonałości, W. Błaszczyk (red.) Wyd. UL, Łódź 2008
  • Brzozowski M., Organizacja wirtualna, Wyd. PWE, Warszawa 2010
  • Brzozowski M., Ewolucja pojmowania wirtualności i definiowanie organizacji wirtualnej, w: Management Forum 2010: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania strategicznego, Wyd. Katedra Teorii Zarządzania SGH, Warszawa 2006
  • Grudzewski W., Hejduk L, Sankowska A., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Wyd. Difin, Warszawa 2007
  • Knosala R.(red.), Komputerowo zintegrowane zarządzanie, Wydawnictwo Naukowo Techniczne, Warszawa 2000
  • Najda-Janoszka M., Organizacja wirtualna, Difin, Warszawa 2010
  • Opolska A., Karbowski A., Cichocki M., Wirtualna inteligencja emocjonalna, e-mentor.edu.pl, Czasopismo Internetowe SGH, Warszawa,2009, nr 2 (wyd.30)
  • Perechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwach sieciowych, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2005
  • Perehuda K. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, Wyd. Placet, Warszawa 2000
  • Perkowski R., Szymanowski W., Cykl życia i efektywność przedsiębiorstw wirtualnych na podstawie badań, w: Informacja w społeczeństwie XXI wieku. Monografie i Opracowania, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009
  • Rossi de Mio R., On Definning Virtual Emotional Intelligence, European Conference on Information Systems, Gdańsk 2002
  • Skarżyńska K., Hennę K., Szczęście on Linę, Charaktery-portal psychologiczny, sierpień 2005 (www.charaktery.eu)
  • Workman M., Kahnweiler W., Bommer W., The Effecs of Cognitive Style and Media Richness on Commitment to Telework and Virtual Teams, Journal of Vocation Behaviour, 2003, no 63
  • Żukowska - Budka J., Odmienne ujęcie funkcji motywacji oraz kontroli w organizacji wirtualnej, w: Management Forum 2020. Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania strategicznego, Katedra Teorii Zarządzania SGH, Warszawa 2006
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
DOI
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170625494

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.