PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1183 Efektywność - rozważania nad istotą i pomiarem | 38--45
Tytuł artykułu

Pozamedyczne czynniki warunkujące wybór placówki zdrowotnej przez klientów

Warianty tytułu
Extramedical Factors Affecting the Choice of Health-Care Institutions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono proklientowskie działania, które podejmowane są przez placówki zdrowotne. Omówiono orientację marketingową szpitali oraz wymieniono kryteria oceny jakości usług zdrowotnych, do których należą: materialność, niezawodność, reagowanie, kompetencja i uprzejmość. Zaprezentowano także wyniki badań, dotyczące pozamedycznych czynników wpływających na decyzje wyboru placówki zdrowotnej przez pacjenta, w tym przypadku gabinetu stomatologicznego.
EN
The conditions of a free market economy make health institutions compete for patients-clients on the market. Managers should get to know extramedical factors that influence patients' decisions concerning the choice of medical services providers. This is extremely important from the point of view of functioning of these health-care institutions, especially when patients pay with their own money. The aim of this article is to: - describe extramedical factors influencing the quality of health services, - indicate the significance of marketing in everyday practice of health care institutions. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Berry L.L., Zeithaml V.A., Parasuraman A., Five imperatives for improving service quality, "Sloan Management Review" 1990.
  • Bukowska-Piestrzyńska A., Marketing usług stomatologicznych, Wyd. Czelej, Lublin 2004.
  • Dobska M., Perspektywy marketingu, "Marketing w Praktyce" 1998 nr 5.
  • Kachniewska M., Zarządzanie jakością usług turystycznych, Difin, Warszawa 2002.
  • Kotler P., Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • Mudie P., Cottam A., Usługi. Zarządzanie i marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 2001.
  • Rogoziński K., Usługi rynkowe, Wyd. AE, Poznań 2000.
  • Zeithaml V.A., Parasuraman A., Berry L.L., Delivering Quality Service, The Free Press, Macmillan Inc. 1990.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170694085

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.