PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 838 | 139--146
Tytuł artykułu

Rola technologii XML w e-learningu

Autorzy
Warianty tytułu
The Meaning of XML Technology in E-learning
Języki publikacji
PL
Abstrakty
XML, rekomendowany przez organizacje W3C, jest językiem służącym do opisu i wymiany danych w systemach heterogenicznych. W artykule podjęto próbę analizy wpływu tego otwartego standardu na rozwój e-learningu. Przedstawiono korzyści użycia metajęzyka w procesie standaryzacji opisu treści dydaktycznych, a także jego wykorzystanie w systemach o architekturze zorientowanej na serwis w celu integracji komponentów nauczania. (abstrakt oryginalny)
EN
The XML, recommended by W3C organisation, is a language dedicated for data description and data exchange in heterogeneous systems. The article makes an attempt of analysis of the function and the influence of this open standard on e-learning development. The discussed issues submit advantages of meta-language utilisation in the process of standardisation of teaching materials description. The paper also raises a matter of XML application to teaching components integration in systems with service-oriented architecture. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
139--146
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Advanced Distributed Learning, http://www.adlnet.gov (data dostępu: 30.06.2007).
  • Aviation Industry CBT Committee, http://www.aicc.org (data dostępu: 25.06.2007).
  • eLesson Markup Language, http://www.elml.ch (data dostępu: 16.06.2007).
  • Fei Yang J. [2006], The Discussion of Media Selection and Accessible Equity in Distance Education, „The Journal of American Academy of Business”, vol. 10, nr 1.
  • Fisler J., Bleisch S. [2006], ELML, the e-Lesson Markup Language - Developing Sustainable e-Learning Content Using an Open Source XML Framework, Web Information Systems and Technologies, Setubal, Portugal.
  • Gerson S. [2000], ECLASS: Creating a Guide to Online Course Development for Distance Learning Faculty, „Online Journal of Distance Learning Administration”, vol. 3, nr 4, Winter 2000, State University of Western Georgia, http://www.westga.edu/~distance/ojdla/winter34/gerson34.html.
  • Hakimpour F., Geppert A. [2002], Global Schema Generation Using Formal Ontologies, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg.
  • IEEE Learning Technology Standards Committee, http://ieeeltsc.org (data dostępu: 30.06.2007).
  • IMS Global Learning Consortium, http://www.imsproject.org (data dostępu: 10.05.2007).
  • Kononowicz A., Żabińska M. [2005], Dystrybucja obiektów dydaktycznych bazująca na technologii agentowej, AGH Automatyka, t. 9, z. 1/2, Kraków.
  • Learning Material Markup Language, http://www.lmml.de (data dostępu: 12.06.2007).
  • Mielcarek P., Parczewski M., Madeyski L. [2004], E-learning - analiza celów i możliwości ich realizacji na podstawie istniejących specyfikacji i standardów [w:] Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, red. E. Niedzielska, H. Dudycz, M. Dyczkowski, nr 1044, Wrocław.
  • Multidimensional Learning Objects and Modular Lectures Markup, http://www.ml-3.org (data dostępu: 03.07.2007).
  • Stecyk A. [2006], Topologia systemów e-learningowych, „Gazeta IT”, nr 5, http://www.gazeta-it.pl/2,4,149,index.html.
  • Wen-Ying G., De-Ren C. [2007], An Ontology Infrastructure for an E-Learning Scenario, “Journal of Distance Education Technologies”, vol. 5, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170724897

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.