PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | 3 | nr 733 | 111--120
Tytuł artykułu

Zasady organizacji działu handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie

Autorzy
Warianty tytułu
Organisation of Foreign Trade Department in an Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi handel w większym zakresie, to niezbędny jest podział działu (biura) handlu zagranicznego na mniejsze jednostki organizacyjne. Można go podzielić według sześciu różnych zasad organizacyjnych, omówionych później. (fragment tekstu)
EN
If the share of foreign trade in the activities of an enterprise is significant, it is necessary to reorganise and expand the department of foreign trade. Its structure can be based on six different organisation models, which are classified in the following way:
1) functional,
2) according to products,
3) according to countries or regions,
4) according to groups of clients,
5) according to projects, and
6) multidimentional (matrix or tenor organisation model).
Each of the above listed organisation models has its advantages and disadvantages. In order to choose the right model both external and internal conditions in which the enterprise functions must be throughly analysed. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170740570

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.