Czasopismo
1997
|
nr 770 Problemy opracowywania i wdrażania strategii marketingowych w regionach turystycznych
|
23--30
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Wiele wątpliwości i nieporozumień towarzyszy współpracy naukowców i praktyków przygotowujących strategie rozwoju turystyki w skali kraju, regionu czy gminy. Wydaje się, że o sprawach tych należy mówić jak najwięcej, nie traktując ich jako tematu tabu. Konwencja takich rozmów musi być otwarta, a żadna ze stron nie może traktować swoich racji jako jedynie słusznych. Takim rozmowom można zaproponować formułę tzw. negocjacji miękkich, w których uczestnicy są przyjaciółmi, dążą do porozumienia, pielęgnują wzajemne stosunki, starają się zrozumieć drugą stronę i jej problemy . Wydaje się, że takiej idei mogą sprostać warsztaty, w których uczestniczą przedstawiciele samorządów terytorialnych z gmin zainteresowanych rozwojem turystyki oraz pracownicy uczelni lub placówek naukowo-badawczych mających doświadczenia w przygotowaniu strategii rozwoju turystyki. Prezentowane opracowanie stanowi próbę przedstawienia syntezy warsztatów, które odbyły się 12 grudnia 1996 r. z udziałem reprezentantów gmin Dolnego Śląska oraz kadry naukowo-dydaktycznej Uniwersytetu Łódzkiego i Wrocławskiego, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Wrocławiu oraz WSP w Bydgoszczy. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
23--30
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Fisher R., Ury W., Patton B.: Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się Warszawa: PWN 1996, s. 43-44.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170748986