Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawione w tym artykule zagadnienie dobom odpowiedniego kanału marketingowego doskonale może być rozwiązywane przez narzędzia sztucznej inteligencji - szkieletowe systemy ekspertowe. Jednak nie należy traktować danego rozwiązania bezkrytycznie. Może się zdarzyć, iż system będzie posiadał wiedzę zdezaktualizowaną, przez co i odpowiedź systemu może nie być zgodna z rzeczywistością. Jest to charakterystyczne dla zjawisk, które dzieją się w czasie. A zjawiska ekonomiczne podlegają takiemu procesowi. Na kształt kanału może mieć wpływ zmiana zachowania człowieka - końcowego odbiorcy, Zmiana ta może być wynikiem mody, preferencji, sposobu bycia. Te cechy trudno jednoznacznie określić miarą. Dlatego od użytkownika takiego systemu wymaga się krytycznego przeanalizowania odpowiedzi systemu i odniesieniu rozwiązania do rzeczywistości.
W artykule zostały zasygnalizowane problemy z budową bazy wiedzy. W rzeczywistości baza wiedzy systemu ekspertowego wspomagającego wybór odpowiedniego kanału marketingowego jest znacznie bogatsza. (fragment tekstu)
W artykule zostały zasygnalizowane problemy z budową bazy wiedzy. W rzeczywistości baza wiedzy systemu ekspertowego wspomagającego wybór odpowiedniego kanału marketingowego jest znacznie bogatsza. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
49--59
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Kotler Ph.: Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Prentice - Hall International, Inc. Northwestern University, tytuł oryginału: Marketing management, analysis, planning, Implementation and control. Redaktor naukowy wydania polskiego: Marek Belka, Wydawnictwo Gebethner & Ska 1994.
- Mazurek-Łopacińska K.: Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Wrocław: AE 1996.
- Owoc M.L.: Elementy systemów ekspertowych. Wrocław: AE 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170900566