PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analiza kosztów korzyści, czyli kosztów korzyści dostarczanych klientowi przez produkt odgrywa podstawową rolę w analizie strategicznej kosztów. Celem analizy strategicznej kosztów jest bowiem określenie kosztów dostarczania korzyści klientom, które są zawarte w wytwarzanych produktach i są przez tych klientów oczekiwane. W gospodarce rynkowej tylko produkty dostarczające maksymalną ilość korzyści klientom mogą zostać zaaprobowane przez rynek. Jeżeli przedsiębiorstwo potrafi obniżyć zatem koszty korzyści oferowanych klientom, to posiada większe możliwości umocnienia swojej pozycji rynkowej przez dostarczanie większej ich ilości.
Przyjmując nadrzędną rolę jaką w analizie strategicznej kosztów odgrywa analiza kosztów korzyści, w niniejszym referacie podjęto próbę ustalenia, co w produktach przedsiębiorstwa stanowi korzyść dla klienta oraz określenia kategorii kosztowych związanych z tymi korzyściami. W końcowych fragmentach bardzo wycinkowo pokazano jakie są możliwości optymalizowania kosztów korzyści. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Dhalla N., Yuspeh S.: Forget the Product Life Cycle, Harvard Business Reviev, Jan-Feb, s. 102-112.
  • Gabrusewicz W., Hamrol M., Kurtys E., Sobolewski H.: Zarys analizy wartości, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań, 1990.
  • Jones J., What's in a name, Lexington, Massachusetts, Lexington Books, 1986, s. 29-31.
  • Knabler W.: Position Brand in its Optimal Niche by Finding Benefits That Matter to Buyers, Marketing News, May, 1981, s. 56.
  • Kochalski C.: Analiza strategiczna kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Red. M. Hamrol, Analiza finansowa jako narzędzie zarządzania finansami przedsiębiorstwa, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań, 1996, s. 87.
  • Lach W.: Strategia produktu, Teoria i zastosowanie, Materiały dydaktyczne AE w Poznaniu, Poznań, s. 12.
  • Levitt T.: Marketing Intangible Products, Harvard Business Reviev, May-June, 1981, 94 - 102.
  • Rogoda B.: Metoda optymalizacji nakładów na reklamę, "Przegląd Organizacji" nr 10, 1995, s. 23.
  • Wind Y.: Product Policy, Addison-Wesley, 1982, s.46.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170902488

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.