Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Market Behavior of Enterprises in Economic Downturn Conditions
Języki publikacji
Abstrakty
Sytuacja kryzysowa w gospodarce nie pozostaje bez wpływu na działalność rynkową przedsiębiorstw. Dokonano jej oceny na podstawie zmian w dynamice PKB, popytu krajowego, spożycia ogółem, sprzedaży detalicznej towarów, wskaźników koniunktury gospodarczej i konsumenckiej. Wyniki przeprowadzonych badań bezpośrednich na sondażowej grupie przedsiębiorstw wskazują na odczuwany, ale raczej łagodny wpływ zaistniałej sytuacji na ich działalność. Prowadzone przez nie działania marketingowe spełniają istotną rolę w zapobieganiu skutkom pogorszenia ich sytuacji rynkowej, a także sytuacji konsumentów. Najważniejsze znaczenie w zachowaniach rynkowych przedsiębiorstw mają decyzje związane z produktem i polityką cen. (abstrakt oryginalny)
The article presents the symptoms of the crisis in the Polish economy during years 2008-2009 and adjustment processes in the marketing decisions of enterprises to changed conditions. Market situation was assessed based on changes in the dynamics of GDP, domestic demand and total consumption, retail sales of goods, and other indicators of economic conditions. Then, based on the author's direct research of 40 enterprises, the perceived impact of the situation on their activity and type of ongoing marketing efforts in countering the effects of recession is shown. The final part of the paper attempts to identify the expected reactions of marketing departments on a crisis and the importance of marketing composition's elements for maintaining market position of enterprises. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
171--184
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Biuletyn Statystyczny GUS, listopad, Warszawa 2009.
- Cieślak-Wróblewska A., Szybciej gonimy Europę, "Rzeczpospolita" z 9.11.2009.
- Glapiak E., Polska gospodarka rośnie szybciej w każdym miesiącu, "Rzeczpospolita" z 1.12.2009.
- Kaczyńska D., Problemy mają coraz większe firmy, "Rzeczpospolita" z 7.12.2009.
- Kotler P., Caslione J.A., Chaos. Zarządzanie I marketing w erze turbulencji, MT Biznes, Warszawa 2009.
- Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa, 2004.
- Wyniki badań koniunktury 2009, nr 10, GUS, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170906235