PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 5 | 27--39
Tytuł artykułu

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 r. - wyzwanie dla polskich miast oraz znaczenie dla ich działań promocyjnych

Warianty tytułu
UEFA European Football Championships in 2012 - a Challenge for Polish Cities and the Significance of Their Promotional Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Organizacja mistrzostw piłkarskich Euro 2012 stanowi poważny sprawdzian dla przedstawicieli władz lokalnych. To od ich wiedzy, zaradności i zaangażowania w dużej mierze zależą przyszłe rezultaty, które samorządy mogą osiągnąć w wymiarze społecznym oraz gospodarczym. Celem artykułu jest zidentyfikowanie wyzwań, jakie stoją przed miastami-gospodarzami najbliższego turnieju finałowego mistrzostw Europy w piłce nożnej, oraz wskazanie potencjału dla działań promocyjnych, jaki tkwi w Euro 2012. Aby tego dokonać, Autor analizuje efekty uzyskane przez zagraniczne ośrodki miejskie, które wcześniej gościły duże imprezy sportowe. (abstrakt oryginalny)
EN
The organisation of the Euro 2012 football championships is a major test for the representatives of local authorities. The future results which self--governments can achieve in a social and economic dimension largely depend on their knowledge, resourcefulness and commitment. The objective of the article is to identify the challenges faced by the host cities of the coming finals tournament of the European football championships and to indicate the potential of Euro 2012 for conducting promotional activities. In order to accomplish this, the author analyses the results achieved by foreign cities, which previously hosted major sporting events. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
27--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Auruskeviciene V., A. Pundziene, V. Skudiene, G. Gripsrud, E.B. Nes, U.H. Olsson, Change of Attitudes and Country Image after Hosting Major Sport Events, "The Economic Conditions of Enterprise Functioning" 2010/11, s. 53-54.
  • Borowski J. (red.), Raport na temat wpływu przygotowań i organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM na gospodarkę Polski przygotowany na zlecenie spółki celowej Ministra Sportu i Turystyki, PL.2012 Sp. z o.o., Warszawa 2010, s. 13-15, 87, 95, www.2012.org.pl.
  • Cieślikowska K., Hotele 2012, "Brief for Poland" 2009/3, dodatek, s. 16.
  • Czekając na Beckhama, "Brief for Poland" 2004/8, dodatek, s. 2.
  • Eskadra Events i Eskadra Marketing Services dla UEFA EURO 2012, www.eskadra.com.pl.
  • Gębarowski M., Ambush marketing - identyfikacja zjawiska w kontekście dużych wydarzeń sportowych, "Marketing i Rynek" 2009/5, s. 19-23.
  • Gębarowski M., Naming rights - nowatorskie narzędzie sponsoringu sportowego, "Marketing i Rynek" 2009/8, s. 7.
  • Gratton Ch., S. Shibli, R. Coleman, Sport and Economic Regeneration in Cities, "Urban Studies" 2005/5-6, s. 995-996.
  • Investment Support, Rynek PPP w Polsce 2009. Raport Investment Support podsumowujący pierwszy rok obowiązywania ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym i ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi, Warszawa 2010, s. 7, www.centrum-ppp.pl.
  • Kalinowska D., Strefa kibica, "Press" 2009/12, s. 96-98.
  • Karbowiak M., Miasto nie będzie rządzić na stadionie na Euro, "Gazeta Wyborcza Wrocław", http://wroclaw.gazeta.pl.
  • Lejman T., Pokazać się od dobrej strony, "Press" 2008/11, dodatek, s. 8-9.
  • Małysz W., Kibic - najważniejsze ogniwo, "Marketing w Praktyce" 2008/12, s. 33.
  • Miasta Euro 2012, "Brief for Poland" 2010/6, dodatek, s. 22, 25-29.
  • Mikołajczyk A., Promocja Euro 2012 - wiemy, że nic nie wiemy..., "Brief for Poland" 2008/8, dodatek, s. 2-4.
  • Olkowicz D., Wiedeń po Euro 2008, "Brief for Poland" 2009/3, dodatek, s. 12-13.
  • Partnerstwo publiczno-prywatne. Nowa formuła prowadzenie inwestycji infrastrukturalnych, "Brief for Poland" 2009/3, dodatek, s. 15.
  • Rein I., B. Shields, Place branding sports: Strategies for differentiating emerging, transitional, negatively viewed and newly industrialised nations, "Place Branding and Public Diplomacy" 2007/1, s. 73-84.
  • Semrau J., M. Bogdanowicz, Sport w wielkim mieście, "Visual Communication" 2009/8, s. 27.
  • Szulc T., Wysoka poprzeczka, "Press" 2009/8, dodatek "Centra Pobytowe", s. 6.
  • Zhang L., S.X. Zhao, City branding and the Olympic effect: A case study of Beijing, "Cities" 2009/5, s. 252.
  • Zieliński P., Z kibicem aktywnie, "Press" 2009/1, s. 100.
  • http://biznes.gazetaprawna.pl
  • www.euro-2012.in
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170909880

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.