PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | 1 | nr 718 Zastosowania metod ilościowych | 93--101
Tytuł artykułu

Proces gromadzenia danych na potrzeby pomiaru satysfakcji konsumentów usług

Autorzy
Warianty tytułu
The Process of Collecting the Infromation for the Measuring Consumer Satisfaction in the Services Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule scharakteryzowano proces pozyskiwania informacji wykorzystywanych w pomiarze i analizie poziomu satysfakcji konsumentów usług rynkowych. (fragment tekstu)
EN
This article is about collecting the information for the measuring consumer satisfaction in the services industry. To make sure that marketing decisions are based on accurate information the firm needs:
1) to have a well organized system for recording and using information within the company (the internal information),
2) to make full use of the wealth of published information which can help the firm with many of marketing decisions (the secondary information),
3) to fill any gaps in firm's information by carrying out its own market research; to obtain all the information firm needs firm will have to get much closer to customers throught the use of primary research methods like: surveys, interviews, observation. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Berry L.A., Parasuraman A., Zeithmal V.A.: Problems and strategies in services marketing. "Journal of Marketing" Spring 1985.
  • Gottleiv S.: Attention to Guest Service is Top Growth Factor. "Hotel and Resort Industry" February 1989.
  • Łańcucki J.: Jakość w sferze usług. "Problemy Jakości" 1994 nr 5.
  • Mruk H., Sojkin B.: Jak prowadzić badania ankietowe? Businessman-Magazine 1992 (styczeń).
  • Nicholls R.: Promocja i sprzedaż usług bankowych. Warszawa: Centrum Edukacji i Rozwoju Biznesu Olympus 1993.
  • Richardson P.M.: Increase market share throught service. "Marketing Review, Hospitality Sales and Marketing Association International", 1992/1993 Winter.
  • Tarker B., Wyckoff J.: Customer service: evolution and revolution. "Sales and Marketing Management" 1994, May.
  • Zalewski R.: Metody oceny pomiarów satysfakcji konsumentów. "Problemy Jakości" 1995 nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000170958595

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.