PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 4/1 | 85--96
Tytuł artykułu

Marketingowa i logistyczna obsługa klienta jako czynnik konkurencyjności

Warianty tytułu
The Marketing and Logistics Customer Service How the Factor of Competition
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej części referatu został pokazany wpływ marketingu relacji w obsłudze klienta, który stanowi koncepcję zarządzania zorientowaną na długookresowe kreowanie wartości we współpracy z różnymi partnerami przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem jego klientów. W drugiej części rozpatrywana jest rola logistyki w obsłudze klienta poprzez główne elementy: czas realizacji zamówienia, niezawodność dostawy, komunikacja i wygoda związana ze zróżnicowanymi wymaganiami klientów. W referacie został przedstawiony pomiar obsługi klienta na podstawie elementów logistycznych, dzięki którym w trzeciej części zostaje wykazana rola logistyki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej firmy. Możliwa jest tylko przy współdziałaniu operatora logistycznego przy dystrybucji towarów, a także system informacji o przewozie produktu od firmy wprowadzającej towary na rynek polski do klienta. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper present some problems with distribution logistics for example logistics outsourcing with comply competition. The paper had estimated of value and customers satisfaction. One of the quality process is the logistics customer service, which is very important in the logistics chain. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
85--96
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Beier F.J., Rutkowski K. (1995), Logistyka, SGH, Warszawa.
  • Coyle J.J., Bardi EJ., Langley CJ. (2007), Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.
  • Czubała A., Jonas A., Smole T., Wiktor J. W. (2006), Marketing usług, Oficyna Ekonomiczna Wolters Kliwer, Kraków.
  • Fechner I. (2004), Centra logistyczne Cel-Realizacja-Przyszłość, ILiM, Poznań.
  • Ficoń K. (2008), Logistyka ekonomiczna. Procesy logistyczn,. Bel Studio, Warszawa.
  • Fonfara K. (1999), Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W. (1999), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa.
  • Gołąb T. E. (2003), Marketing relacji w nowoczesnym przedsiębiorstwie, w: Prace naukowe Katedry Zarządzania, Bołt T. (red.), Akademia Morska, Gdynia.
  • Krawczyk S. (2000), Logistyka w zarządzaniu marketingiem, AE, Wrocław.
  • Obłój K., Trybuchowski M. (1995), Zarządzanie strategiczne, w: Zarządzanie. Teoria i praktyka, Koźmiński A., W. Piotrowski (red.), PWN, Warszawa.
  • Payne A. (1996), Marketing usług, PWE, Warszawa.
  • Pierścionek Z. (1996), Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa.
  • Rogoziński K. (1998), Nowy marketing usług, AE, Poznań.
  • Rudawska E. (2005), Lojalność klientów, PWE, Warszawa .
  • Rydzkowski W. (2004), Usługi logistyczne, ILiM, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171021366

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.