PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 854 | 65--76
Tytuł artykułu

Zarządzanie kompetencjami a offshoring działalności

Warianty tytułu
Competence Management and Offshoring of Business Processes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma na celu pokazanie zasadniczych zmian w kształtowaniu kompetencji pracowników w organizacji w konsekwencji stosowania outsourcingu i offshoringu. Omówiono również istotę i pojęcie kompetencji pracownika oraz korzyści i zagrożenia wynikające z wydzielenia funkcji lub procesów i powierzenia ich realizacji wykonawcom zewnętrznym.
EN
The article seeks to show the essential changes that have taken place in the shaping of employee competencies in organisations and that have been established under the influence of outsourcing/offshoring. It looks at the determinants of organisations’ personnel policy and a model of contracting human capital featuring outsourcing/offshoring. It describes the nature of employee competencies and discusses the key aspects that shape them in offshore organisations and the benefits and threats of realising outsourcing/offshore projects in the light of research carried out by American consulting firms. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
65--76
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Armstrong M. [2000], Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  • Augustyniak S. [2003], Outsourcing. Kosztowny brak kompetencji, „Magazyn Top Menedżerów”, 24 listopada, http://ceo.cxo.pl (15.12.2008).
  • Bontis N., Crossan M., Hulland J. [2002], Managing an Organizational Learning System by Aligning Stocks and Flows, „Journal of Management Studies”, vol. 39, nr 4.
  • Delamare Le Deist F., Winterton J. [2005], What is Competence?, „Human Resource Development International”, t. 8, nr 1, March.
  • Gwiazda A. [2007], Przenoszenie miejsc pracy za granicę - implikacje dla Polski, INFOS, 22 maja, www.parl.sejm.gov.pl (15.12.2008).
  • Klincewicz K. [2005], Rozwój kompetencji pracowników w firmach usług offshoringowych, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, nr 5.
  • KPMG, NASSCOM [2004], Stenghtenning the Human Resource Foundation of the Indian IT Enabled Services/IT Industry, Raport opracowany dla Ministerstwa Technologii i Rządu Indii, Delhi.
  • Lacity M.C., Willcocks L.P., Rottman J.W. [2008], Global Outsourcing of Back Office Services: Lessons, Trends, and Enduring Challenges, „Strategic Outsourcing: An International Journal”, vol. 1.
  • Levy-Leboyer C. [1997], Kierowanie kompetencjami. Bilanse doświadczeń zawodowych, Poltext, Warszawa.
  • Maister D.H. [1998], Balancing the Professional Service Firm [w:] The Strategy Process, red. J.B. Quinn, S. Ghoshal, Prentice Hall, London.
  • Niedzielski B., Niedzielski P. [2007], Zagraniczne firmy znalazły nad Wisłą raj, „Nasz Rynek Kapitałowy”, nr 3.
  • Obłój K. [2000], Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Oleksyn T. [1999], Zarządzanie kompetencjami w organizacji, „Humanizacja Pracy”, nr 3.
  • Oleksyn T. [2006], Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Pawlak Z. [2003], Personalna funkcja firmy: procesy i procedury kadrowe, Poltext, Warszawa.
  • Rybiński K. [2007], Globalizacja w trzech odsłonach, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa.
  • Rakowska A., Sitko-Lutek A. [2000], Doskonalenie kompetencji menedżerskich, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Rostkowski R., Zimowski P. [2000], Wartościowanie kompetencji, „Humanizacja pracy”, nr 1-2.
  • Sajkiewicz A. [2002], Jakość zasobów pracy, Poltext, Warszawa.
  • Schneider I. [2008], No Turning Back, „Information Week”, June 16.
  • Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi [2004], red. M. Juchnowicz, Poltext, Warszawa.
  • Thierry D., Sauret Ch., Monod N. [1994], Zatrudnienie i kompetencje w przedsiębiorstwie w procesach zmian, Poltext, Warszawa.
  • Wawrzyniak B. [2001], Globalizacja i jej wpływ na teorię i praktykę zarządzania personelem w przedsiębiorstwie [w:] Zarządzanie strategiczne kapitałem ludzkim, red. A. Ludwiczyński, K. Stobińska, Poltext, Warszawa.
  • Żółcińska W. [2002], Outsourcing i finanse, „Magazyn Kadry Zarządzającej”, 31 maja, www.cxo.pl (15.12.2008)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171051351

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.