Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Multivariate Techniques in Marketing Research - Characterization and Typical Applications
Języki publikacji
Abstrakty
Wielowymiarowa analiza statystyczna (WAS) jest zbiorem metod, w których poddawane są analizie obiekty opisane przynajmniej przez trzy zmienne. Spośród wielu znanych technik w pracy przedstawiono te, które są stosowane w badaniach marketingowych. (fragment tekstu)
The article presents a classification of multivariate methods. This classifcation is based on three judgments the analyst must make about the research objective and nature of the data: a) can the variables be divided into dependent and independent classification based on the same theory? b) if they can, how many variables are treated as dependent in a single analysis? c) how are the variables measured? (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
83--90
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bąk A., Walesiak M.: Metody estymacji parametrów w modelu conjoint analysis. Zeszyt nr 4 Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS pt. "Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania". Jelenia Góra- Wrocław-Katowice 1997 (w druku).
- Garbarski L., Rutkowski J., Wrzosek W.: Marketing. Warszawa: PWE 1992.
- Grabiński T.: Metody taksonometrii. Kraków: AE 1992.
- Green P.E., Tull D.S., Albaum G.: Research for Marketing Decisions. Englewood Cliffs: Prentice-Hall 1988.
- Hair J.F., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C.: Multivariate Data Analysis with Readings. Englewood Cliffs: Prentice-Hall 1995.
- Jajuga K.: Statystyczna analiza wielowymiarowa. Warszawa: PWN 1993.
- Jajuga K.: Statystyka ekonomicznych zjawisk złożonych - wykrywanie i analiza niejednorodnych rozkładów wielowymiarowych. Wrocław: Wyd. AE 1987. Seria: Monografie i Opracowania nr 39.
- Jajuga K., Walesiak M.: Uwagi o badaniach niewyczerpujących przy zastosowaniu metod statystycznej analizy wielowymiarowej. Konferencja naukowa nt.: "Badania sondażowe w zintegrowanym systemie statystyki regionalnej" (Baranowo k. Poznania, 25-27 września 1996 r.).
- Kendall M.G.: Multivariate Analysis. London: Griffin 1975.
- Kinnear T.C., Taylor J.R.: Marketing Research. An Applied Approach. New York: McGraw-Hill 1991.
- Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Warszawa: PWN 1996.
- Zaborski A.: Przegląd zastosowań skalowania wielowymiarowego w rozwiązywaniu problemów marketingowych. Zeszyt nr 4 Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS pt.: "Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania". Jelenia Góra-Wrocław-Katowice 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171186330