PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 755 Gospodarka lokalna w teorii i w praktyce | 52--61
Tytuł artykułu

Marketing przestrzeni w skali lokalnej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podejście marketingowe w planowaniu rozwoju lokalnej przestrzeni przyniosło już władzom wielu miast i gmin wymierne korzyści ekonomiczne i społeczne. Zaświadcza to o jego, głównie ekonomicznej, skuteczności. Nie jest to zatem spowodowane kierunkiem współczesnej (i zwykle szybko przemijającej) mody. Realizowane przedsięwzięcia marketingowe powinny stanowić spójny system, aczkolwiek intensywność promocji poszczególnych dziedzin zależy od skali ich ważności dla rozwoju danego obszaru. Programy promocyjne opierać bowiem należy na podstawowych założeniach planów strategicznych rozwoju gmin. Stając się ich integralnym elementem, będą pełnić funkcję jednego z nowoczesnych instrumentów zarządzania przestrzenią w skali lokalnej. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ashworth G.J.: Heritage planning: conservation as the menagement of urban change. Geo Pers: Groningen 1991.
  • Ashworth G.J., Voogd H.: Selling the city: marketing approaches in public sector urban planning. Belhaven Press: London - New York 1990.
  • Bury P.: Lokalna strategia rozwoju w polityce samorządów. AE: Jelenia Góra 1994.
  • Cudowski B., Czech E.: Marketing w administracji publicznej w RFN. "Samorząd Terytorialny" 1994 nr 4, s. 50-56.
  • Kotler Ph.: Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Prentice - Hall International Inc., Gebethner i Ska: Warszawa 1994.
  • Malisz B.: Gospodarka i polityka przestrzenna. [w:] Planowanie przestrzenne. Red. J. Regulski. PWE: Warszawa 1985, s. 58-115.
  • Markowski T.: Planowanie i stymulowanie rozwoju lokalnego w gospodarce rynkowej. "Samorząd Terytorialny" 1992 nr 9, s. 26-34.
  • Nowotny I.: Plan marketingowy. Poltext: Warszawa 1993.
  • Obrębalski M., Strahl D.: Metoda oceny działalności gmin i jej zastosowanie. [w:] Statystyka regionalna. GUS: Warszawa 1995, s. 115-126.
  • Obrębalski M.: Place marketing w strategii rozwoju lokalnego. [w:] Systemy informatyczne naczelnego kierownictwa organizacji gospodarczych i administracji państwowej. PAN: Szczecin 1994, s. 169-184.
  • Regulski J.: Elementy teorii polityki urbanistycznej. [w:] Miasto i jego władze. Studia nad ekonomiczną teorią rozwoju miast. Red. J. Regulski. PAN, Ossolineum: Wrocław 1984.
  • Sznajder A.: Sztuka promocji. Business Press: Warszawa 1994.
  • Szromnik A.: Marketing komunalny. Rynkowa koncepcja zarządzania gminą. "Samorząd Terytorialny" 1996 nr 3, s. 3-18.
  • Thomas M.: Urban Revitalization and Cultural Development. [w:] Managing Historie Cities. Red. Z. Zuziak i inni. International Cultural Centre: Kraków 1993.
  • Zuziak Z.K.: Instrumenty rynkowych strategii rozwoju śródmieść. "Samorząd Terytorialny" 1996 nr 1-2, s. 109-122.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171186750

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.