Czasopismo
1997
|
nr 763 Rachunek kosztów i wyników w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi : materiały na konferencję naukową nt. "Rachunkowość a controlling II - rachunek kosztów i wyników w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi", Polanica Zdrój, 13-14 października 1997
|
146--149
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Rachunek kosztów odgrywa w dzisiejszych przedsiębiorstwach coraz większą rolę. Szczególną rolę rachunek kosztów pełni w ustalaniu cen - jedynego instrumentu marketingowego, który tworzy przychody. Zwłaszcza w przedsiębiorstwach amerykańskich wiele metod ustalania cen bazuje na dokładnej analizie kosztów. Są to np.: metoda narzutu na koszty, metoda docelowej stopy zwrotu od kapitału, metoda marży na pokrycie. Sądzę, że bogate doświadczenia przedsiębiorstwa amerykańskich w tym kierunku nie powinny pozostać obojętne dla polskich przedsiębiorstw. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
146--149
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Aldag R.J., Stearns T.M.: Management. South-Western Publishing Co., Cincinnati 1987.
- Bovee C.L., Thill J.V., Marketing. Mcgraw-Hill, Inc 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171186911