Czasopismo
1997
|
nr 763 Rachunek kosztów i wyników w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi : materiały na konferencję naukową nt. "Rachunkowość a controlling II - rachunek kosztów i wyników w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi", Polanica Zdrój, 13-14 października 1997
|
157--160
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Koszty związane z marketingiem przedsiębiorstwa są zaliczane w praktyce rachunkowości finansowej do kosztów ogólnego zarządu. Pragmatyka rachunkowości jak do tej pory nakazuje zaliczanie tych kosztów do grupy kosztów sprzedaży.
Analizowane tu problemy budżetowania dotyczą znacznie szerszego zakresu kategorii kosztowych aniżeli tych, które zaliczane są zgodnie z pragmatyka polskiej rachunkowości do kosztów sprzedaży. Proponuje się tu zatem stosować znaną w literaturze kategorię kosztów dystrybucji i działalności marketingowej. (fragment tekstu)
Analizowane tu problemy budżetowania dotyczą znacznie szerszego zakresu kategorii kosztowych aniżeli tych, które zaliczane są zgodnie z pragmatyka polskiej rachunkowości do kosztów sprzedaży. Proponuje się tu zatem stosować znaną w literaturze kategorię kosztów dystrybucji i działalności marketingowej. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
157--160
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- Armstrong M. (1994): A Handbook of Management Techniques. Kogan Page.
- Hooper C. (1989): Sales Promotion. "Marketing", Oct. 1989.
- Horngren C.T., Foster G., Datar S. (1994): Cost Accounting: A Managerial Emphasis. Prentice Hall.
- Jones P.J. (1990): Ad Spending: Maintaining Market Share. "Harvard Business Review". January-February.
- Jutkins R. (1995): Budgeting for profits. "Direct Marketing", April.
- Koontz H., O'Donnel C., Weihrich H. (1984): Management. McGraw-Hill Book Company.
- Kotler P. (1994): Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Prentice- Hall International - Gebethner i Ska.
- Management Accountants' Handbook. Praca zbiorowa pod redakcją Kellera D.E., Bullocha J., Shultisa R.L., (1992), John Wiley & Sons, Inc.
- Matuszewicz J. (1995): Rachunek kosztów. Finans-Servis, W-wa.
- McNiven M.A. (1980): Plan for more productive advertising. "Harvard Business Review". March-April.
- Moscove S., Wright A. (1990): Cost Accounting with Managerial Applications. Houghton Mifflin Co.
- Pałka M. (1995): Zakładowy plan kont z komentarzem. Dla jednostek prowadzących działalność gospodarczą. Wyd. "Ekspert", Wrocław.
- Rayburn G.L. (1993): Cost Accounting, Using a Cost Management Approach. Richard D. IRWIN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171186919