PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 2 | 20--29
Tytuł artykułu

Ocena skuteczności reklamy internetowej

Warianty tytułu
Valuation of Internet Advertising Efficiency
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono podstawowe informacje o roli i rodzajach reklamy internetowej, aspektach prawnych oraz utrudnieniach dla osób korzystających. Celem badania było określenie postrzegania reklamy internetowej, jej skuteczności w odniesieniu do innych mediów. Przeprowadzenie badania odbyło się za pomocą elektronicznego kwestionariusza ankietowego wśród użytkowników Internetu. Formularz zawierał 12 pytań w formie zamkniętej. Wyniki przeprowadzonych ankiet wskazują na dość negatywny stosunek internautów do reklamy internetowej. Najbardziej irytującą formą są wyskakujące okienka, które zasłaniają znaczną część treści, przez co obniżają funkcjonalność stron www. Pomimo braku akceptacji dla niektórych typów reklam, użytkownicy Internetu nie chcą ponosić dodatkowych kosztów za dostęp do treści stron www, w zamian za ograniczenie ekspozycji reklamowej. Odpowiedzi ankietowanych internautów wskazują też, że Internet nie zastąpi w pełni mediów tradycyjnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The basic information has been given concerning the role and types of Internet advertising, legal aspects and difficulties for users. The aim of this paper was to characterize and compare the impact of Internet advertising with other means. The research was done by applying the electronic questionnaire with 12 questions among Internet users. Perception of Internet advertising is rather negative. Very irritating are pop-up's which decrease functionality of www page. Internet users will not accept however access fee to www as a condition for decreasing pop-up. There is no doubt that internet advertising will be present and will affect the content, shape and quality of work with www. To reach an equilibrium between users and owners of internet services it will be necessary in future to strengthen the law (protection of personal data). Proper applying of IT will improve the various functions of marketing-mix. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
20--29
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • "IAB AdEx 2007", Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz PricewaterhouseCoopers.
  • H. Berkley, "Marketing internetowy w małej firmie", One Press , marzec 2009, s. 58.
  • A. Sznajder, "Marketing Wirtualny", Oficyna Wydawnicza, Kraków 2000, s. 118.
  • W. Chmielarz, Systemy biznesu elektronicznego, Wydawnictwo Difin, 2007.
  • T. Frontczak, Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Helion, marzec 2006, s. 34.
  • D. Kaznowski, Nowy marketing w Internecie, Wydawnictwo Difm, 2007, s. 104.
  • G. Mazurek, Promocja w Internecie - narzędzia, zarządzanie, praktyka ODDK, Gdańsk 2008, s. 12-13.
  • R. Mącik, Wykorzystanie internetu w badaniach internetowych, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2005, s. 177.
  • K. Pankiewicz, E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji, Helion, październik 2008, s. 182.
  • W. Pizło, Marketing internetowy jako koncepcja budowania wartości, Marketing i Rynek 08/2008, s. 13.
  • J. Rayoka, J. Sviokla, Managing in the Marketspace, Harvard Business Reviews, 1994.
  • A. Sznajder, Marketing Wirtualny, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2000, s. 109.
  • www.internetstandard.pl, Raport "TV & Online: Better together", 2008.
  • www.prawo.vagla.pl
  • www.sejm.gov.pl
  • www.uokik.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171187395

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.