PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 828 Zastosowania rozwiązań informatycznych w bankowości | 86--96
Tytuł artykułu

Społeczeństwo informacyjne jako jedno z najważniejszych wyzwań dla zarządzania strategicznego bankiem w XXI wieku

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszym punkcie referatu przedstawimy ogólnie ideę społeczeństwa informacyjnego oraz gospodarki cyfrowej. W drugim punkcie zaprezentujemy wybrane aspekty zarządzania strategicznego bankiem związane z rewolucją informacyjną oraz gospodarką elektroniczną oraz przedstawimy propozycje strategicznego podejścia jakie władze banku powinny zastosować do dostosowania banków do wymogów społeczeństwa informacyjnego. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Bank Zachodni SA we Wrocławiu
Bibliografia
  • Canals J.: Strategie konkurencyjne w europejskiej bankowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1997.
  • Condrinet, The CONDRINET study: Content and Commerce Driven Strategies in Global Networks, Building the Network Economy in Europe, 1998.
  • Ernst & Young, Creating the Value Network 1996.
  • Ernst & Young, E-Commerce & Connecting to the Customer - 1998 Special Report Technology in Banking & Financial Services.
  • Ernst & Young, Financial Services Internet Value Creation Study, 1999.
  • Ernst & Young, Managing the Value Network - 1997 Special Report Technology in Banking & Financial Services.
  • Frei F.X., Harker P.T.: Value Creation and Process Management: Evidence from Retail Banking, Working Paper 99-16, Wharton Financial Institutions Center, 1999.
  • Frei F., Kalakota R., Leone A., Marx L., "Process Variation as a Determinant of Service Quality and Bank Performance: Evidence from the Retail Banking Study", Management Science, (1998) forthcoming.
  • OECD, The Economic and Social Impacts of Electronic Commerce: Preliminary Findings and Research Agenda, 1998.
  • Raport Bangemanna (Europe and the Global Information Society. Recommendations to the European Council), Raport z 26 maja 1994 r.
  • Solarz J.K.: Zarządzanie strategiczne w bankach. Warszawa: Poltext 1997.
  • Tapscot D.: Gospodarka cyfrowa. Nadzieje i niepokoje Ery Świadomości Systemowej. Warszawa: Business Press 1998.
  • U.S. Department of Commerce, The Emerging Digital Economy, G.P.O., Washington D.C., 1999.
  • US Web, Transforming Consumer Banking Through Internet Technology, White Paper, www.usweb.com.
  • Wierzbołowski J.: Odmienność Europy Raport Bangemana: odpowiedź Unii Europejskiej na wyzwania społeczeństwa informacyjnego. "Informatyka" 1999 nr. 4.
  • Wyckoff A.: Imaging the Impact of Electronic Commerce. The OECD Observer, no. 208 October/November 1997.
  • Yang L., Martens B., Oostinde S., Blanc A., Osborne T.: Krytyczne spojrzenie na Raport Bangemana. "Informatyka" 1999 nr 4.
  • Żor A.: Zmierzch czy renesans oddziałów. Referat konferencyjny "Nowoczesna organizacja i metody zarządzania bankiem", WSBiF, Katowice, 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171187683

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.