PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | 6 | nr 817 Klasyfikacja i analiza danych : teoria i zastosowania | 91--99
Tytuł artykułu

Statistical Identification of Marketing Strategies in the Polish Dairy Industry

Autorzy
Warianty tytułu
Statystyczna identyfikacja strategii marketingowych w polskim przemyśle mleczarskim
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In this paper we have identified by statistical methods marketing strategies applied by a dairy sector in Poland. Applied procedure consisting of three stages - multiple correspondence analysis, Ward's method and classification of qualitative and quantitative features, allowed for identification of three strategic groups of dairies which are different as far as their marketing strategies, objectives, strategic efforts and philosophies are concerned. (fragment of text)
Celem opracowania była statystyczna identyfikacja strategii marketingowych stosowanych przez przedsiębiorstwa mleczarskie w Polsce. Badanie ograniczono do drugiej fazy formułowania strategii marketingowej, w której ma miejsce analiza kluczowych czynników sukcesu i wysiłku określających sposób osiągnięcia najważniejszego celu strategicznego przedsiębiorstwa. Podstawą źródłową identyfikacji strategii były ogólnokrajowe badania ankietowe przeprowadzone listownie w 1997 r. wśród wszystkich 340 podmiotów działających w branży. Ostatecznie, po weryfikacji ankiet, do badań wykorzystano dane dotyczące 143 mleczarń. Zastosowana procedura badawcza, obejmująca sekwencję wielokrotnej analizy korespondencji, metody Warda oraz metody klasyfikacji cech jakościowych i ilościowych, doprowadziła do wyodrębnienia trzech typów mleczarń istotnie różniących się pod względem stosowanych strategii marketingowych w zakresie celów i kierunków działań strategicznych oraz filozofii gospodarczej firmy. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Akademia Rolnicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Gower J.C., Hand D.J.: Biplots. London: Chapman and Hall 1996.
  • Lebart L., Morineau A., Piron M.: Statistique exploratoire multidimensionnelle. Paris: Dunod 1995.
  • Lebart L., Salem A.: Statistique textuelle. Paris: Dunod 1994.
  • Pociecha J.: Metody statystyczne w badaniach marketingowych. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN 1996.
  • Rovan J.: Visualizing Solutions in More Than Two Dimensions, [w:] Correspondence Analysis in the Social Sciences, ed. M. Greenacre, J. Blasius. London: Academic Press 1994.
  • Wysocki F.: Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w rozpoznawaniu typów struktury przestrzennej rolnictwa. "Rocz. AR w Poznaniu". Rozprawy naukowe. Zeszyt 266, Poznań 1996.
  • Wysocki F. (1998): Taksonometryczna analiza przestrzennego zróżnicowania struktury bezrobocia w Polsce. [w:] Klasyfikacja i analiza danych. Teoria i zastosowania. Zeszyt 5. Taksonomia. Jelenia Góra - Łódź-Wrocław 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171188335

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.