PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo

---

119--130
Tytuł artykułu

Metody detekcji integracji w badaniach segmentacyjnych rynku

Warianty tytułu
Methods of Automatic Interaction Detection in the Market Segmentation Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyjaśniono pojęcie 'segmentacji' oraz przedstawiono podejścia stosowane w segmentacji rynku. Scharakteryzowano metody detekcji interakcji oraz zaprezentowano przykłady zastosowań tych metod w segmentacji rynku.
EN
The purpose of this article is to describe methods of automatic interaction detection and to ilustrate their application in a segmentation research.
This article introduces employing CHAID analysis to obtain a result of socioeconomic and automobile ownership characteristic of household that were owners of subcompact car in 1977-78 in the United States of America.
The Multivariate extansion of AID shows the outcome of usage of the telephone for the long distance calls in the United States of America in the end of 70's. (original abstract)
Czasopismo
---
Strony
119--130
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Answer Tree 1.0. SPSS Inc. 1998.
  • Assael H., Roscoe A.M.: Approaches to Market Segmentation Analysis. "Journal of Marketing" October 1976, vol. 40, s. 67-76.
  • Beanne T.T., Ennis D.M.: Market Segmentation: A Review. "European Journal of Marketing" October 1987,21.
  • Biggs D.: A Method of Choosing Multiway Partitions for Classification and Decision Trees. "Journal of Applied Statistic" 1991, No 18, s. 49-62.
  • Green P.E.: A New Approach to Market Segmentation. "Business Horizon" 1977 No 20.
  • Kass G.V.: An Exploatory Technique for Investigating Large Quantities of Catégorial Data. "Applied Statistics" 1980 No 2.
  • Kotler P.: Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control. Engelwood Cliffs: Prentice-Hall 1988.
  • MacLachlan D.L., Johansson J.K.: Market Segmentation with Multivariate AID. "Journal of Marketing" Winter 1981, vol. 45, s. 74-84.
  • Magidson J.: The CHAID Approach to Segmentation Modeling: CHI-squared Automatic Interaction Detection. [w:] Baggozzi R.P. (ed): Advanced Methods of Marketing Research. Blackwell 1994.
  • Perrault W., Barksdale H.: A Model-Free Approach for Analysis of Complex Contingency Data in Survey Research. "Journal of Marketing Research", November 1980, s. 502-515.
  • Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Warszawa: PWN 1996.
  • Walesiak M., Bąk A.: Segmentacja rynku z wykorzystaniem metody conjoint measurement. [w:] Zastosowanie metod wielowymiarowych w badaniach segmentacji i selektywności rynku. Pod red. S. Młynarski. Kraków: Wydawnictwo AE 1998,s. 83-93.
  • Wind Y.: Issues and Advances in Segmentation Research. "Journal of Marketing Research", August 1978, vol. 15, s. 317-337.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171188343

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.